12
بین شرکت نفت خزر و مراکز دانش بنیان صورت می پذیرد

مراسم امضای قراردادهای پروژه های پژوهشی نفت خزر

مراسم امضای قراردادهای پروژه های پژوهشی نفت خزر
هفته پژوهش امسال شاهد مراسم امضای قراردادهای پژوهشی بین شرکت نفت خزر و مراکز دانش بنیان خواهیم بود. محمد سعید حسین زاد رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: این مراسم در هفته پژوهش با حضور شرکت نفت خزر به عنوان متولی پروژه ها و شرکت های انرژی دانا، پارس آرین زمین و انرژی توانا کیش به عنوان مجریان پروژه های پژوهشی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، حسین زاد هدف از انعقاد قراردادهای پژوهشی را بهره‌گیری بهینه از توانمندی های مراکز پژوهشی و دانش بنیان در راستای تامین نیازهای پژوهشی بخش های فنی شرکت نفت خزر برشمرد.

حسین زاد تشریح کرد: وجود مخاطرات زمین شناختی حین حفاری چاه های سردار جنگل، نیاز به انجام تحقیق و پژوهش های آتی در این زمینه را نمایان کرد و با توجه به ناشناخته بودن حوضه رسوبی دریای خزر و وجود نمونه های متعدد از حضور گل فشان های منطقه به عنوان نشانه های احتمالی وجود منابع هیدروکربن نیاز به پژوهش در این موارد را بیشتر عیان ساخت.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در ادامه گفت: طی جلسات متعدد فنی با بخش های اکتشاف در شرکت نفت خزر و بررسی‌های دقیق علمی، تصمیم بر تعریف پروژه های پژوهشی مرتبط در جهت بروزرسانی مطالعات پیشین و به کارگیری یافته های جدید شد و در همین راستا قرارداد اجرای پروژه با عنوان شناسایی مخاطرات زمین ساختی و زون‌های احتمالی هیدروکربوری با استفاده از روش های ژئوفیزیکی و داده های زمین شناسی و مخزنی در دریای خزر با شرکت دانش بنیان دانا انرژی منعقد می‌گردد. در این پروژه علاوه بر شناسایی زون‌های مستعد به همراه مطالعه عوامل ایجاد مخاطرات، مطالعاتی گسترده تر در خصوص زون های هیدروکربوری در جهت بروزرسانی مطالعات موجود انجام خواهد شد.

حسین زاد اظهار داشت پروژه مکانیسم تشکیل گل فشان ها و اثرات آن در ایجاد مخازن هیدروکربوری با استفاده از تکنولوژی سنجش از دور نیز در راستای همپوشانی با پروژه شناسایی مخاطرات به بررسی و شناسایی گل فشان های حوضه خزر جنوبی از طریق اطلاعات و تصاویر ماهواره ای خواهد پرداخت که این پروژه با شرکت دانش بنیان و پژوهش محور پارس آرین زمین منعقد می‌گردد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: مطالعات تکمیلی حوضه رسوبی دریای خزر در بخش جنوبی که به بررسی تاثیر پذیری از دلتاهای رسوبی تامین کننده رسوبات دریای خزر خواهد پرداخت نیز با تکمیل پروسه مطالعه و بروزرسانی یافته‌ها و اندوخته‌های علمی شرکت نفت خزر در بخش ایرانی آن کمک خواهد نمود.

شایان ذکر است نتایج این مطالعات تکمیلی که در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب شرکت ملی نفت ایران در برنامه پنج ساله ششم توسعه بر اساس نیازهای صنعت نفت در حوزه دریای خزر تعریف شده است در آینده به عنوان ورودی مطالعات دقیق تر و بکارگیری ظرفیت های موجود کشور در عرصه تکنولوژی و در جهت اکتشافات بیشتر و تولید از منابع کشف شده در آبهای عمیق دریای خزر منجر خواهد گردید.

لازم به ذکر است مراسم این قراردادها در روز دوشنبه مورخ 25 آذرماه 1398 در مرکز همایش های تخصصی صنعت نفت بین شرکت نفت خزر و شرکت های انرژی دانا، پارس آرین زمین و انرژی توانا کیش به امضا خواهد رسید.

 

۲۳ آذر ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۷۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.