12
با حضور کارشناسان مدیریت مهندسی شرکت نفت خزر برگزار شد

دومین نشست تخصصی کارگروه هوشمند سازی در صنایع دریایی

دومین نشست تخصصی کارگروه هوشمند سازی در صنایع دریایی
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر دومین نشست تخصصی کارگروه هوشمند سازی در صنایع دریایی با حضور کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر و سازمان های مرتبط در محل ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته برگزار گردید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

بر اساس این گزارش، در این نشست دکتر سیف رئیس گروه  توسعه فناوری های دریایی ستاد ضمن تاکید بر حرکت به سوی هوشمندسازی حمل و نقل دریایی هدف از این نشست را بررسی نکات و توانمندی‌های موجود در سازمان‌های مختلف خواند و گفت: تعیین نقشه راه برای هوشمندسازی این صنعت امری است که ستاد بر آن تاکید دارد و امیدواریم حاصل این نشست‌ها تدوین نقشه راه هوشمندسازی صنایع دریایی باشد.

وی گفت: در این مسیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته از رویداد‌ها و پروژه‌های مرتبط با هوشمندسازی حمل و نقل دریایی با همکاری سازمان ها و ارگان های دریایی حمایت خواهد کرد.

در همین خصوص نماینده مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر اظهار داشت: این کارگروه با توجه به استفاده بهینه از توانمندی های بنادر و در راس آن توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت دریایی، بررسی دقیق فناوری هوشمند سازی در بنادر را در دستور کار قرار داده است که در اولین اقدام با توجه به پایش انجام شده توسط این کارگروه، تهیه اسناد و سیاست های سرمایه گذاری در این حوزه مورد پیگیری می باشد.  

وی با اشاره به اهم موضوعات مطرح شده در این نشست ها گفت: این کارگروه در حال تدوین برنامه جامع می باشد و در جلسه اول کلیات مباحث عمومی مطرح شد و تبیین اهداف و آشنایی اولیه با تیم های تحقیقاتی و نیازهایی که می توانست مطرح باشد مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه دوم اقدامات صورت گرفته با عناوین "آینده فناوری های دریایی سیستم های هوشمند" و "نقشه راه فناوری های دریایی ایران" ارائه گردید.

شایان ذکر است در این نشست نمایندگان سازمان‌های شیلات، حفاظت محیط زیست، گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت نفت خزر و شرکت نفت گاز پارس حضور داشتند و به ارائه نکات و پیشنهادات سازمان های مربوطه پرداختند.

 

۲۸ دی ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۹۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.