12
با حضور کمیته ارزیابی روابط عمومی شرکت ملی نفت

جلسه ارزیابی فعالیت های روابط عمومی شرکت نفت خزر برگزار شد.

جلسه ارزیابی فعالیت های روابط عمومی شرکت نفت خزر برگزار شد.
نشست ارزیابی روابط عمومی شرکت نفت خزر با حضور کمیته ارزیابی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در شرکت نفت خزر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، طی برنامه ­ریزی به عمل آمده از سوی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در خصوص ارزیابی فعالیت روابط عمومی شرکت­ های تابعه، این نشست به منظور اطلاع از بررسی وضعیت موجود در روابط عمومی شرکت نفت خزر و با هدف تبادل نظر و سنجش نقاط قوت و ضعف در جهت بهبود امور روابط عمومی برگزار گردید.

مرجان قیدی رئیس امور فرهنگی روابط عمومی شرکت ملی نفت با تأکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری این جلسات ارتباط بیشتر بین ستاد و روابط عمومی شرکت ­های تابعه می ­باشد افزود: ارزیابی از فعالیت­ های روابط عمومی در سطح شرکت­ های تابعه در مرحله اول با تدوین فرم­ های ارزیابی در دستور کار قرار دارد که نهایتا امکانات، قابلیت­ ها و نقاط قوت و ضعف روابط عمومی شرکت ­های تابعه مورد سنجش و تحلیل قرار می­گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع فعالیت روابط عمومی­ ها روشی که چگونگی تحقق اهداف, برنامه­ ها و فعالیت ­ها را پایش کند، بسیار مهم است و ارزیابی این امکان را فراهم می­ کند تا با اصلاح روش، بهره­ گیری از تجارب گذشته و اتخاذ شیوه ­های جدید، زمینه بهبود، کارآمدی و ارتقاء عملکرد در روابط عمومی ­ها فراهم شود.

قیدی با اشاره به برآیند این جلسات و ارائه نقطه نظرات به دست آمده گفت: در گذشته روش دریافت گزارش عملکرد از روابط عمومی­ های تابعه کاربردی و تأثیرگذار نبود و صرفاً کمی بود اما با حضور آقای بوجارزاده به عنوان رئیس جدید روابط عمومی شرکت ملی نفت، ایده ارزیابی روابط عمومی­ ها برای سنجش وضعیت و عملکرد کیفی فعالیت روابط­ عمومی­ های تابعه شرکت ملی نفت آغاز شده است.

براساس این گزارش: در پایان جلسه ارزیابی، اعضاء کمیته در نشستی مشترک با مدیر منابع انسانی شرکت نفت خزر به بحث و تبادل نظر پرداختند. احسان رضائی­­ نژادیان مدیر منابع انسانی شرکت نفت خزر در این نشست اظهار داشت: یکی از چالش ­های اصلی در این مقوله عدم همگرایی بین روابط عمومی­ های تابعه شرکت ملی نفت می­ باشد. وی تصریح نمود در گذشته جلسه نمایشگاه­ های بین ­المللی نفت و گاز تهران تنها مکانی بود که روابط عمومی شرکت­ های تابعه به فراخور نشستی برگزار می­کردند و این به نوبه خود یک ضعف برای مجموعه روابط عمومی­ ها محسوب می­ شود.

رضائی­ نژادیان در ادامه بر ضرورت ارتباط و همگرایی روابط عمومی­ ها تاکید کرد و گفت: چرا فقط شرکت ملی نفت به شرکت­ های تابعه یا بالعکس کمک می­ نمایند، بلکه شرکت­ های تابعه نیز می ­توانند با همفکری و تعامل مشترک به یکدیگر کمک کنند. وی تدوین فرم ارزیابی روابط عمومی شرکت­ های تابعه را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به مدیریت کارآمد و اشرافی که آقای بوجارزاده بر حوزه روابط عمومی دارند و همچنین با توجه به محدودیت­ ها، عدم تخصیص منابع و امکانات مناسب در این حوزه انتظار داریم ساختار سازمانی روابط عمومی­ ها ارتقاء یابد.

احسان رضائی نژادیان با تأکید بر هدف گذاری در حوزه روابط عمومی هر یک از شرکت­ های تابعه افزود: می­توان در یک زمان­بندی مشخص اهداف و سیاست ­های شرکت ملی نفت براساس چارچوب ­های کلی اطلاع رسانی و فرهنگی به هر یک از شرکت ­های تابعه ابلاغ شود، و با این روش شرکت­ها در مسیری روشن، پویاتر و منسجم ­تر به فعالیت خود ادامه می­ دهند.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور اعضاء کمیته ارزیابی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران متشکل از مرجان قیدی، اکرم دادخواه، سیاوش آبکناری و محمد کاظم ­پور برگزار شد، کلیه اقدامات انجام شده در روابط عمومی شرکت نفت خزر از جمله فعالیت ­های نمایشگاهی، مستندسازی، سمعی و بصری، روابط عمومی الکترونیک، تبلیغات و انتشارات، اطلاع رسانی، فعالیت­ های فرهنگی، افکارسنجی و پژوهش، درگاه الکترونیکی و تولیدات محتوایی و رسانه ­ای مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

۶ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۹۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.