12
در گفتگو با محمد سعید حسین زاد

روند پیشرفت طرح های پژوهشی نفت خزر تشریح شد

روند پیشرفت طرح های پژوهشی نفت خزر تشریح شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، فعالیت های اداره پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در سال1399 تشریح شد.

 

بر اساس این گزارش، محمد سعید حسین زاد رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: با توجه به نیاز روز افزون صنعت نفت به فناوری‌های پیشرفته در خصوص عملیات های اکتشافی و بهره برداری از منابع نفتی و همچنین لزوم بکارگیری تجهیزات پیشرفته در حوزه اکتشاف آبهای عمیق کشور، اداره پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در کنار همکاران مدیریت اکتشاف و مدیریت مهندسی و ساختمان در جهت رفع این نیازها گام برمی دارند.

حسین زاد گفت: شرکت نفت خزر در گام اول در زمستان 1398 اجرای سه پروژه پژوهشی مورد نیاز بخش های مختلف اکتشافی را آغاز نموده است و در ادامه مسیر علیرغم محدودیت های موجود با حمایت های ویژه دکتر اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر و همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیازهای پژوهشی بخشهای مختلف شرکت در حال شناسایی و ارائه می‌باشند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر اظهار داشت: در همین راستا این امور نسبت به تهیه لیست پژوهش‌های مورد نیاز در دو بخش دانشجویی و کاربردی اقدام نموده و در حال به روزرسانی آنها می‌باشد. همچنین در جهت حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته‌های فنی مرتبط با فعالیت های شرکت نفت خزر لیست نیازهای پژوهشی- دانشجویی این شرکت علاوه بر درج در سایت اینترنتی شرکت نفت خزر به معاونت های پژوهشی دانشگاه‌های کشور نیز ارسال گردیده است که پس از بررسی و تایید کمیته های تخصصی پژوهش و فناوری، در شورای پژوهش شرکت نفت خزر مطرح و پس از تایید برای حمایت از این پایان نامه ها اقدام خواهد شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر با تاکید بر استقبال این شرکت از پیشنهادات پژوهشی محققان و پژوهشگران اظهار داشت: در حال حاضر لیست پروژه‌های پژوهشی کاربردی نیز در حال تهیه و به روز رسانی می‌باشد که این پروژه‌ها بزودی در قالب سبد پژوهشی برنامه پنج ساله هفتم ارائه خواهد گردید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، بعد از دریافت پیشنهاد پروژه های کاربردی بررسی‌های اولیه و فنی در شورای پژوهشی شرکت نفت خزر انجام و پس از تائید نهایی در لیست پیشنهادی سبد پژوهشی شرکت نفت خزر جهت ارائه به مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران قرار می گیرد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در خصوص پژوهش‌های دانش بنیان نیز گفت: با همکاری مدیریت فناوری در معاونت پژوهش و نوآوری وزارت نفت لیست چالش ها و نیازهایی که از این طریق مرتفع می‌گردند تهیه شده و علاوه بر اعلان عمومی در سایت شرکت نفت خزر، در نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری وزارت نفت و همچنین رویداد پترولیوم تیک آف و شناسایی شرکتهای دانش بنیان ارائه گردیده است و در حال حاضر در حال پیگیری تفاهم‌نامه‌های امضا شده با برخی از شرکت کنندگان در همایش‌های مذکور و تهیه پیشنهادات پژوهشی موثر می‌باشیم.

حسین زاد در پایان گفت، شرکت نفت خزر از پیشنهادات پژوهش محور شرکت های دانش بنیان که مرتبط با فعالیت ها و چالش های ارائه شده این شرکت باشند استقبال می نماید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کد خبر : ۱,۶۲۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.