12

عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد

عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد
عملیات احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران با دستور رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، عملیات احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران صبح پنجشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۹ و دقایقی پیش، با حضور دست اندرکاران طرح مستقر در منطقه عملیاتی و با دستور حسن روحانی به طور رسمی آغاز شد.
هدف از اجرای طرح راهبردی و ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکز زدایی از پایانه های صادراتی و متنوع سازی آن و توسعه پایدار و اشتغالزایی در سواحل مکران اعلام شده است.
از اهم پروژه های طرح انتقال نفت از گوره به پایانه جدید جاسک، می توان به تامین و احداث یکهزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث ۵ تلمبه خانه و ۳ ایستگاه بین راهی خط لوله و برق رسانی به آنها، احداث ایستگاه های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تاسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تاسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.
در این طرح ملی و راهبردی همه پیمانکاران، تولید کنندگان و سازندگان، ایرانی بوده و بیش از ۹۵ درصد خدمات و کالاهای مورد نیاز از داخل کشور تامین می شود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

۷ تیر ۱۳۹۹
کد خبر : ۱,۶۳۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.