12
رئیس پژوهش و فناوری نفت خزر گفت:

پروژه مستندسازی تجربیات و انباشت دانش کارکنان خبره نفت خزر با پیشرفت مطلوب

Documenting experiences
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، در راستای ارتقاء کارایی و بهبود اثربخشی فرآیندهای سازمانی برای نسل های بعدی پروژه پژوهشی مستندسازی تجربیات کارکنان خبره شرکت نفت خزر با پیشرفت بسیار خوب در حال انجام است.
محمد سعید حسین زاد رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: به منظور استفاده از تجارب کارکنان خبره شرکت نفت خزر و در راستای مستندسازی تجارب آنها در جهت بهبود فرآیندها، رویه‌ها، سیستم‌های کاری و الگوهای سازمانی با برنامه ریزی های انجام شده جلسات با حضور برخی از کارکنان با سابقه در ستاد شرکت نفت خزر توسط دانشگاه شهید بهشتی بعنوان مجری طرح در حال انجام است. 
وی تصریح کرد، در این جلسات مصاحبه جامع و عمیقی از کارکنان رده‌های میانی و ارشد شرکت مشتمل بر مصاحبه حضوری و ویدئو کنفرانسی صورت گرفته که محورهای گفتگو شامل سابقه کاری و نوع فعالیت، چالش‌ها، موفقیت‌ها، فراز و فرودها و حضور آنها در واحد مربوطه به شکل خاص و در شرکت نفت خزر به شکل عام می‌باشد. 
حسین زاد در ادامه با اشاره به انواع مدل ها و الگوهای متفاوت و متنوع از مدیریت دانش در سازمان ها افزود: فرآیند مدیریت دانش در شرکت نفت خزر به دو بخش عمده تعریف شده است که یکی از آنها مدیریت دانش ضمنی یا پنهان تحت عنوان «مستندسازی تجربیات و انباشت دانش کارکنان و مدیران شرکت نفت خزر» نام گذاری گردیده است و هدف آن شناسایی، کسب، نگهداری، توسعه و بکارگیری دانش حاصل از سال ها کار و تجربه کارکنان و مدیران شرکت در زمینه های خاص با توجه به زمینه کاری منحصر به فرد شرکت نفت خزر در آبهای عمیق  بوده تا به کمک این فرآیند از نابودی دانش منحصربه فرد و غیرقابل تکرار به وجود آمده در شرکت جلوگیری نموده و زمینه لازم برای استفاده و انتقال این منبع ارزشمند و استراتژیک در جهت افزایش کارایی و اثربخشی فراهم گردد.
رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در پایان اظهار داشت: مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و مهارت های مهم را که به عنوان حافظه سازمانی محسوب می شود و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر مدیریت سازمان ها را قادر می سازد تا برای حل مسائل، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری های مهم، به صورت کارا و موثر اقدام نمایند.
شایان ذکر است مقرر گردید در فاز بعدی این پروژه مصاحبه های تکمیلی و بازدید از منطقه عملیاتی خزر و سکوی ایران امیرکبیر نیز در ماه‌های آتی صورت پذیرد.
۱۲ خرداد ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۶۹۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.