12
با توجه به عرضه و تقاضای انرژی در جهان تا سال 2050

در جلسه ای با حضور اعضای هئیت مدیره برنامه بیست ساله اولویت های اکتشافی شرکت نفت خزر بررسی شد.

review of the twenty-year plan
در دویست و بیست و پنجمین جلسه هئیت مدیره شرکت نفت خزر برنامه تدوین شده بیست ساله اکتشاف شرکت، با تکیه بر روند عرضه و تقاضای منابع مختلف انرژی تا سال 2050، جایگاه ویژه حوضه خزر در تأمین انرژی مورد نیاز جهان و پتانسیل‌های قابل توجه منابع هیدروکربوری ایران در این منطقه توسط مدیریت برنامه ریزی شرکت نفت خزر ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین در این جلسه گزارش آخرین فعالیت ها و چالش های حوزه های فنی و عملیات شرکت نفت خزر توسط رئیس منطقه عملیاتی خزر ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
دکتر سید عماد حسینی رئیس هیات مدیره شرکت نفت خزر در این جلسه با اشاره به اهمیت غیر قابل انکار منابع انرژی حوضه خزر افزود: کار در خزر بسیار سخت و ویژه است و موفقیت های کسب شده در تاریخ صنعت نفت ایران در دریای خزر ستودنی است. وی با اشاره به دستاوردهای کسب شده در آب عمیق شمال کشور اظهار داشت: باید با تدبیر و مبتنی بر سیاست های کلان شرکت ملی نفت ایران تصمیم های خوبی برای بهره‌برداری بهینه از پتانسیل‌های منابع هیدروکربوری ایران در حوضه خزر اتخاذ کرد. 
دکتر حسینی سکوی نیمه شناور ایران امیر کبیر و شناورهای کاسپین را سرمایه ملی برشمرد و اظهار داشت: این ناوگان مدرن با تکنولوژی روز دنیا توسط متخصصان داخلی ساخته شده است که ارزش اجاره آن در حال حاضر بالغ بر 100 میلیون دلار در سال است و باید برای دستیابی به اهداف متعالی صنعت نفت و تأمین منافع ملی از این سرمایه بهترین بهره برداری را داشته باشیم.
دکتر علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تداوم و ضرورت توسعه فعالیت‌های اکتشافی در دریای خزر و استان های شمالی کشور افزود: علاوه بر مطالعات شرکت نفت خزر تحرکات منطقه‌ای کشورهای حوضه خزر حاکی از پتانسیل بالای ذخائر هیدروکربوری در خزر جنوبی است که باید با رعایت تمامی ملاحظات موجود فعالیت‌های اکتشافی در حوضه خزر به عنوان پروژه‌های ملی و فرصتی بی نظیر برای بسترسازی توسعه کشور با پیگیری و جدیت دنبال شود تا به اهداف مورد نظر دست یابیم. وی با اشاره به چالش ها و موانع موجود در حوضه خزر افزود: انتظار داریم در دولت سیزدهم و با توجه به شناخت مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران از این منطقه استراتژیک، مأموریت‌های ترسیم شده برای شرکت نفت خزر به نحو مطلوب محقق شود. 
دکتر هرمز قلاوند عضو هیات مدیره شرکت نفت خزر در این جلسه اظهار داشت: باید گزارش جامعی در زمینه پتانسیل های گازی و هیدروکربوری دریای خزر در اختیار مدیرعامل شرکت ملی نفت قرار داده شود تا بر اساس اهمیت موضوع، سیاست گذاری ها و گزارش مطالعاتی شرکت های معتبری همچون شل، اقدامات لازم همچون حفاری چاه اکتشافی چالوس برای تحقق اهداف تبیین شده برای شرکت نفت خزر که همان اکتشاف و تولید منابع هیدروکربوری است را شاهد باشیم.
در ادامه مهندس کرمی مقدم عضو هیات مدیره شرکت نفت خزر گفت: باتوجه به مطالعات دقیق کارشناسان شرکت نفت خزر در حوزه‌های زمین شناسی، ژئوفیزیک و مهندسی نفت و با توجه به کمبود گاز در کشور علی الخصوص در سه استان شمالی باید در اسرع وقت اقدامات توسعه ای در حوزه دریای خزر را آغاز کنیم. 

برنامه بیست ساله2

 

برنامه بیست ساله1

۸ آبان ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۳۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.