12

روسیه هم ادعا درباره محدودیت ایران در برداشت از منابع گازی دریای خزر را تکذیب کرد

روسیه هم ادعا درباره محدودیت ایران در برداشت از منابع گازی دریای خزر را تکذیب کرد
سفارت روسیه در تهران سخنان رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی درباره محدودیت برای برداشت ایران از منابع گازی دریای خزر را را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، سفارت روسیه تاکید کرد: "با توجه به اظهارات عنوان شده آقای اردشیر دادرس در مصاحبه آژانس خبری ایلنا، سفارت روسیه در ایران اعلام می دارد که این بیانات منطبق بر واقعیت نمی باشد و تحریک هدفمند در جهت تضعیف روابط دوستانه روسیه و ایران می باشد."
 
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز پیشتر این ادعا را تکذیب کرده بود. جلالی در این باره گفت: در طول ٢٠ ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است ولی متاسفانه هر از چند گاهی خبرهایی در فضای رسانه ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می شود.
 
اردشیر دادرس اخیرا در گفت‌وگو با ایلنا گفته بود: طبق معاهده و توافق ایران و روسیه تا زمانی که تراز گاز ایران مثبت است و تولید به نسبت مصرف داخلی جوابگو است، ما حق استخراج منابع گازی دریای خزر را نداریم. 
 
رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی ایران همچنین مدعی شده بود: طبق این توافق ایران حق برداشت از 8 حلقه چاه بزرگ گازی در دریای خزر که در محدوده آبی ایران است را ندارد.
۱۲ آبان ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۴۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.