12
مهندس مراد کمالی

پیام مدیر عامل شرکت نفت خزر بمناسبت گرامیداشت هفته پژوهش

پیام مدیر عامل شرکت نفت خزر بمناسبت گرامیداشت هفته پژوهش
مهندس مراد کمالی مدیر عامل شرکت نفت خزر به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در پیامی با تبریک به تمامی کارکنان صنعت نفت و قدردانی از پژوهشگران و متخصصان در حوزه های زمین شناسی، حفاری، ژئوفیزیک، اکتشاف و فنی و مهندسی در آبهای عمیق دریای خزر، اظهار داشتند نامگذاری هفته ای با عنوان پژوهش در تقویم ملی بیانگر اهمیت این موضوع در رشد و توسعه همه جانبه کشور عزیزمان ایران است.

مدیر عامل شرکت نفت خزر گفت: بدون شک برنامه ریزی و فعالیت های صحیح در حوزه پژوهش های علمی و کاربردی علاوه بر ارتقاء جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی، زمینه ساز خودکفایی، رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای مردم عزیز کشورمان را به ارمغان خواهد آورد. 

مهندس کمالی افزود: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به نام "سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" مزین شده است، توسعه فعالیت های پژوهشی که بتواند در تولید و خودکفایی کشور راهگشا باشد، موجب استحکام و قوام ساختار اقتصادی کشور خواهد شد و تداوم آن، نوید بخش افق های درخشان برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود و اهمیت این نامگذاری برای توسعه همه جانبه فرصتی مغتنم به منظور طرح دستاوردها، مسائل و چالش ها برای کشورمان است که تمامی فعالان این عرصه باید از این فرصت در هفته پژوهش بهره برداری لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: مایه خشنودی است که شرکت نفت خزر نیز در سال های گذشته ضمن حصول دستاوردهای غرورآفرین در عرصه فناوری و تکنولوژی حفاری و اکتشاف هیدروکربور در آبهای عمیق دریای خزر، توانسته است در برقراری ارتباط موثر  با دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی کشور بسیار خوب و موثر عمل کند.
کمالی اظهار داشت اخیراً سه پروژه پژوهشی در حوزه های زمین شناسی و ژئوفیزیک در حال خاتمه و نتیجه گیری می باشند که این پروژه ها با عناوین پروژه پژوهشی شناسایی مخاطرات زمین ساختی و زون های احتمالی هیدروکربنی. دوم پروژه مدلسازی حوضه رسوبی و تعیین محدوده عملکرد و گسترش سنگ مخزن دلتاها و سوم پروژه مکانیسم تشکیل گلفشان ها و اثرات آن در ایجاد مخازن هیدروکربوری با تکنولوژی سنجش از راه دور در حوزه خزر جنوبی که می تواند در تصمیم گیری های فنی آتی برای اکتشاف و حفاری در دریای خزر کمک شایانی نماید.
ایشان خاطر نشان کرد، پروژه های دیگری نیز در رابطه با بهینه سازی عملیات حفاری در آب های عمیق، پروژه پژوهشی تولید زودهنگام از میدان سردار جنگل و نیز بررسی سیالات حفاری تطبیق یافته با شرایط محیط زیست در دریای خزر در مرحله بررسی و برنامه ریزی برای شروع پژوهش در سال 1401 هستند.
مهندس کمالی در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک و یاری خداوند بزرگ و با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم با گسترش و توسعه فعالیت های پژوهشی در حوزه ماموریت شرکت نفت خزر و استفاده از ظرفیت های متخصصان در جهت کسب موفقیت های بیشتر در تحقق اهداف و برنامه های صنعت نفت در شمال کشور گام های استوار و محکم تری را برداریم.
۲۲ آذر ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۶۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.