12
در گفتگو با رئیس اداره پژوهش نفت خزر

برنامه ها و فعالیت های اداره پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر تشریح شد

برنامه ها و فعالیت های اداره پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر تشریح شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری روند پیشرفت طرح ها و پروژه های پژوهشی حوزه خزر در سال 1400 تشریح شد.
محمد سعید حسین زاد رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: تحقیق و پژوهش یکی از ابزارهای اساسی برای رفع نیازهای عملیاتی و فنی در زمینه کسب فناوری های جدید می باشد. 
وی افزود: فعالیت های پژوهشی انجام شده در سال های اخیر در حوزه نفت و گاز توانسته است بسیاری از گلوگاه های موجود در روند پیشرفت فعالیت های عملیاتی را برطرف و در جهت تحقق شعار "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید" نقش اساسی و مهم خود را ایفا نمایند. 
حسین زاد گفت: شرکت نفت خزر به عنوان سکاندار فعالیت های اکتشافی در شمال کشور و دریای خزر، حسب اقتضای فعالیت های بالادستی در آبهای عمیق دریای خزر با بسیاری از ناشناخته ها مواجه می باشد که هرکدام از این موارد نیازمند انجام مطالعات پژوهشی گسترده می باشند. 
رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر اظهار داشت: در حوزه تامین تجهیزات با توجه به اولین تجربه ساخت و بکارگیری سکوی حفاری نیمه شناور، نیازهای پژوهشی ساخت تجهیزات داخلی و بومی سازی نیز مورد توجه شرکت نفت خزر قرار گرفته است.
حسین زاد در ادامه افزود: اداره پژوهش و فناوری نفت خزر هم اکنون علاوه بر جذب سربازان نخبه وظیفه و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی مربوط به دانشگاه‌های برتر کشور، پروژه های پژوهشی مربوط به بخش زمین شناسی، مهندسی و ساختمان، قراردادهای نفتی و مدیریت دانش را در حال اجرا دارد و تصریح کرد، تقریباً بیش از 80 درصد از این پروژه‌ها انجام شده و امید است که تا پایان سال 1400 به اتمام برسند.
وی در خصوص ضرورت انجام این مطالعات گفت: نتایج این پژوهش های کاربردی می تواند در مطالعات تکمیلی آتی در خصوص اکتشاف و تعامل و همکاری با شرکت های بین المللی مورد استفاده قرار گیرند.
رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در پایان اظهار داشت: هم اکنون واحد پژوهش و فناوری نفت خزر در حال برنامه‌ریزی برای تعریف پروژه‌های جدید برای سال 1401 می باشد و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران خواهد رساند.
۲۲ آذر ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۶۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.