12

دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس جمهور آذربایجان

دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس جمهور آذربایجان
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رییس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، روز بیستم اسفند ماه با "الهام علی اف" رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.
 
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان که به باکو سفر کرده است، در دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه‌های جدید و اتمام طرح‌های در دست اجرا، حجم مبادلا تجاری دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.
 
رئیس جمهور آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از توسعه‌ی همکاری‌های کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: گشایش‌های سرزمینی در جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است.
 
الهام علی اف با اشاره به همکاری‌های حمل و نقلی میان ایران و جمهوری آذربایجان افزود: امضای تفاهم نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین جمهوری خودمختار نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران جلوه‌ای از روابط دوستانه است که گشایش‌های جدیدی در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ایجاد خواهد کرد.
 
رئیس جمهور آذربایجان همچنین با تاکید بر حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده‌ی این کشور، از آغاز فعالیت شرکت‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان ابراز رضایت کرد.
 
ایران همواره نگاه ویژه‌ای به جمهوری آذربایجان دارد و در دولت جدید نیز سیاست خارجی کشور مبنی بر توسعه روابط با همسایگان قرار دارد که جمهوری آذربایجان از جمله همسایگانی است که توسعه روابط با آن یکی از اولویت های دولت سیزدهم است.
۲۲ اسفند ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۸۱۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.