12

بخش جنوبی تالاب انزلی احیا شد

به منظور حفاظت از زیستگاه پرندگان آبی و آبزیان جنوب تالاب انزلی ، تالاب های سلکه و سیاه کشین در این منطقه،طی سال جاری احیا شدند.

 
بخش جنوبی تالاب انزلی احیا شد


به منظور حفاظت از زیستگاه پرندگان آبی و آبزیان جنوب تالاب انزلی ، تالاب های سلکه و سیاه کشین در این منطقه،طی سال جاری احیا شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمانا، امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در زمینه حفاظت از تالاب بین المللی انزلی تا کنون اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است.
وی به اقدامات انجام شده طی سال جاری،در یکی ازمهمترین بخشهای تالاب به نام "سلکه"واقع در جنوبی ترین بخش تالاب،اشاره کرد و گفت:به دلیل پسروی آب دریای خزر،بخش هایی از تالاب نیز حداقل با 50 سانتیمتر کاهش سطح همراه شده است که همین امر باعث شده تا بخش های حاشیه ای تالاب خشک شوند.
وی،اظهار داشت:یکی از این بخش ها که خطر خشک شدن به شدت آن را تهدید می کند،بخش های جنوبی تالاب است که به دلیل وجود پرندگان مهاجر منحصر به فرد درآن،جزء مناطق حفاظت شده محسوب می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان،تصریح کرد:اگر این بخش خشک شود مهمترین زیستگاه پرندگان آبی استان گیلان را از دست خواهیم داد.
وی،افزود:بنابراین یکی از پروژه های احیای تالاب انزلی تحت عنوان احیای بازسازی آّبراه های قدیمی و ایجاد آبراه های جدید توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان،تعریف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان گیلان،گفت:در قالب این پروژه،آب مورد نیاز کلاسه های آبی مناطق تحت حفاظت را تامین کدم کردیم.
به گفته عبدوس، هم اکنون آب تالاب سلکه و سیاه کشین در زمان بارندگی با خشک شدن کانال ورودی پر می شود و با مسدود کردن خروجی آن،از تخلیه آب با پایین رفتن سطح آّب،جلوگیری به عمل می آید.
وی،اظهار داشت:با تثبیت مرز جنوبی تالاب از طریق احداث کانال و جداسازی طی سال جاری،مرز بین اراضی مردم و اراضی تالاب تعیین شده که این امر بسیار حائز اهمیت است.
وی،با اشاره به اینکه هم اکنون جمعیت قابل ملاحظه ای از انواع قو ها در تالاب سلکه وجود دارند،تصریح کرد:بر اساس اعلام محیط بانی منطقه،بیش از سه هزار قوی گنگ و آوازه خوان در این تالاب دیده شده اند.
این مقام مسئول در استان گیلان،یادآور شد:همچنین در منطقه حفاظت شده سیاه کشین نیز به همین مقدار انواع قو حضور دارند.
وی یکی دیگر از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان را در راستای احیای تالاب انزلی،تجهیز پاسگاه های محیط بانی و نصب دوربین های مداربسته تا شعاع سه کیلومتری دانست و گفت:با نصب این دوربین ها تمام تخلفات دیده خواهد شد.
عبدوس،نصب دوربین های مداربسته را علاوه بر افزایش حفاظت بیشتر از منطقه ، در کاهش مصرف سوخت برای قایقهای موتوری در اختیار یگان حفاظت بسیار موثر عنوان کرد

خبرگزاری آریا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
کد خبر : ۷۲۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.