12

مهندس قاسمی: با برنامه ریزی و تلاش مضاعف زمینه تولید و

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، چهارمین سفر استانی دولت در استان مازندران به ریاست محترم رئیس جمهور انجام گرفت.
مهندس قاسمی: با برنامه ریزی و تلاش مضاعف زمینه تولید و بهره برداری در دریای خزر بیش از پیش مهیا می گردد.
 


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، چهارمین سفر استانی دولت در استان مازندران به ریاست محترم رئیس جمهور انجام گرفت.
در حاشیه این سفر، مهندس قاسمی وزیر نفت از منطقه عملیاتی خزر بازدید به عمل آوردند.
بر پایه این گزارش، وزیر نفت در ابتدا از شناور کاسپین سه که مراحل پایانی ساخت را می گذراند بازدید نموده وسپس با حضور در منطقه عملیاتی خزر بازدید از پروژه های در حال ساخت پایگاه پشتیبانی از جمله ساختمان اداری بوستان ،ساختمان ژئوفیزیک ،آشیانه استقراربالگردها ، سالن پشتیبانی و سایر واحدها وتاسیسات ومحوطه پروازی بازدید نمودند.
در ادامه نشستی با حضور مهندس قاسمی و هیئت همراه در سالن کنفرانس گلستان برگزار شد که در ابتدا مهندس اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر طی گزارشی اجمالی از فعالیت های شرکت اشاره ای به 46 ساختار بررسی شده در دریای خزر و روند فعالیتهایی که منجر به حفر و اکتشاف اولین چاه اکتشافی انجامید را بیان نمودند.
مدیرعامل شرکت نفت خزر در ادامه اظهار داشت: با توجه به ساختارهای شناسایی شده در آبهای عمیق دریای خزر و نیاز به ساخت سکوی نیمه شناور و ناوگان دریایی پشتیبانی ( شناورهای کاسپین ) دستور ساخت به شرکت صدرا صادر و قرارداد منعقد گردید.
وی تصریح نمود: همچنین در حال حاضر شرکت نفت خزر مطالعات زمین شناسی و لرزه نگاری در حوزه خشکی را در استان گلستان در حال انجام می باشد. همچنین با توجه به دستور مقام عالی وزارت جهت پشتیبانی پروژه حفاری در دریای خزر ناوگان هوایی نیز توسعه یافته است.
مهندس اصولی در پایان با اشاره به بسته بودن دریای خزر نسبت به خلیج فارس اظهار داشت: مشکلات زیادی را پیش رو داشته و به دلیل وضعیت آب و هوایی خزر که بسیار متغییر بوده تصمیم گرفتیم با افزایش ناوگان هوایی و استقرار دو فروند بالگرد میل و یک فروند بالگرد بل در منطقه عملیاتی جهت انتقال افراد به سکو را با سرعت و دقت بیشتر انجام دهیم و همچنین از شناور های کاسپین در بحث انتقال تجهیزات ، آب و مواد غذایی به سکو و بالعکس استفاده می نمائیم.
بنا بر این گزارش، در ادامه سلطانی زاده رئیس پایگاه پشتیبانی وعملیات شرکت نفت خزر ضمن عرض خیرمقدم به وزیر نفت افزود: حضور مقامات عالی دولت جمهوری اسلامی ایران باعث ایجاد نشاط و انگیزه در کارکنان منطقه عملیاتی می باشد.
سلطانی زاده با تاکید بر ایجاد اشتغال و توسعه در استان مازندران بعنوان یکی از اهداف این شرکت اظهار داشت: در حال حاضر در پایگاه پشتیبانی وعملیات نفت خزر حدود110 نفر مشغول بکار بوده و حدود 250 نیز نفر در قسمت ساخت وساز پروژه های عمرانی در پایگاه مشغول می باشند.
در ادامه این نشست دکتر واحدی مدیر برنامه ریزی شرکت نفت خزر طی گزارشی به مهندس قاسمی اظهار داشت: سکوی امیر کبیر در دریای خزر آزادی و پشتیبانی موجود در خلیج فارس را دارا نمی باشد و این امر موجب شده است که شرکت نفت خزر برای رفع مشکلات پیش رو طرح های مختلفی برای منطقه در نظر گیرد.
دکتر واحدی افزودند: از جمله طرحهای در دست اقدام ساخت تعدادی شناور پشتیبانی چند منظوره، شناور تندرو و شناور نفر بر و.. می باشد و ، با توجه به چشم انداز آتی کشور باید به منطقه شمال کشور و دریای خزر نگاه و توجه ویژه ای داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، پس از ارائه گزارش مدیران شرکت نفت خزر مهندس قاسمی وزیر نفت اظهار داشتند: ان شاالله با برنامه ریزی و تلاشی که می کنید زمینه خوبی فراهم شود تا به تولید مناسب در دریای خزر رسیده و بهره برداری زودهنگام مهیا گردد.
مهندس قاسمی در ادامه افزودند: شرکت نفت خزر با عبور از موانع و محدودیت های زیاد دستاورد گران کشف نفت در آبهای عمیق دریای خزر را به ملت شریف ایران اسلامی ارزانی داشت و این کشف ما را برای حمایت های بیشتر از شرکت نفت خزر و طرحها و پروژه های توسعه ای این میدان و طرحهای آتی مصمم تر نمود.
در پایان وزیر نفت از کلیه کارکنان شرکت نفت خزر در جهت دستیابی به کشف منابع هیدروکربوری در آبهای عمیق دریای خزر تشکر و قدردانی نمودند.


۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
کد خبر : ۷۲۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.