12

مهندس اصولی : با کشف نفت در دریای خزر نگاه مسئولان و نهادهای دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر , پنجمین همایش فراساحل با حضور مدیرعامل این شرکت در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید .

مهندس اصولی : با کشف نفت در دریای خزر نگاه مسئولان و نهادهای دانشگاهی
به فعالیت در آبهای عمیق مثبت و امیدوارانه شده است .


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر , پنجمین همایش فراساحل با حضور مدیرعامل این شرکت در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید .
براساس این گزارش , در این همایش پانل تخصصی با عنوان آبهای عمیق با حضور دکتر مقدم معاون پژوهشی وزارت نفت , مهندس اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر , مهندس زیرکچیان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره , آقای اعتصام مدیرعامل شرکت صدرا , رئیس مرکز همکاریها و فناوریهای ریاست جمهوری , نمایندگان فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی و مدیران و ارگانهای دریایی تشکیل گردید و موضوعات مورد توجه در حوزه آبهای عمیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
برپایه این گزارش مهندس اصولی در این پانل تخصصی آبهای عمیق که در جریان پنجمین همایش ملی صنایع فراساحل برگزار شد , اظهار داشت : آبهای عمیق موضوع و حوزه کاری جدیدی است و مجموعه وزارت نفت و شرکت نفت خزر برای فعالیت در آن , چالش های زیادی را پشت سر گذاشته است .
مدیرعامل شرکت نفت خزر افزود : پس از مطالعات بعمل آمده و اثبات وجود 46 ساختار هیدروکربوری در دریای خزر به تدریج از اوایل دهه 80 بارقه امید در مجموعه وزارت نفت بوجود آمد و با کشف نفت در سال گذشته نگاه مجموعه مسئولان و نیز نهادها ی دانشگاهی به فعالیت در آبهای عمبق مثبت و امیدوارانه شده است .
وی تصریح نمود : بدلیل حجم گسترده ماموریت های شرکت ملی نفت ایران , حوزه دریای خزر در اولویت کار قرار نداشت ولی با این حال اقدامی برای فراهم سازی زیر ساخت های فعالیت در این دریا آغاز شد که ساخت سکوی نیمه شناور امیرکبیر و شناورهای کاسپین از آن جمله بود .
مهندس اصولی در ادامه با اشاره به چالش های پیش رو افزودند : با عنایت و توکل به خداوند متعال و تلاش متخصصین ایرانی از مجموعه این چالش ها عبور کردیم و 20 اردیبهشت سال گذشته موفق به کشف نفت در دریای خزر شدیم و این کشف همه اما و اگرها را از بین برد و نشان داد با عزم ملی و پشتوانه جدی می توان دشوار ترین کارها را پیش برد .
ایشان با اشاره به نگاه جدی و دقیق مجموعه وزارت نفت بویژه مهندس قاسمی مقام عالی وزارت نفت و دکتر مقدم معاون پژوهشی وزارت نفت به حوزه آبهای عمیق اظهار داشت : تهیه نقشه فناوری آبهای عمیق به عنوان اولویت کاری مطرح می باشد و به جزء دانشگاه صنعتی شریف , همکاری با دانشگاه های امیرکبیر , علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد , امام خمینی قزوین , شاهرود و سهند تبریز را نیز در دستور کار خود داریم .
مدیرعامل شرکت نفت خزر با تاکید بر اینکه با کشف نفت ، دریای خزر به عسلویه دوم ایران تبدیل شده است , تصریح نمود : ورود به فعالیت های نفت و گاز دریای خزر بازار کاری را حداقل برای 50 سال آینده صنعت نفت , دانشگاهیان و پیمانکاران این حوزه ایجاد نموده است .
مهندس اصولی در پایان با اشاره به انعقاد 8 قرارداد و تفاهمنامه با دانشگاهها و پیمانکاران داخلی اظهار داشت : تفاهمنامه مربوط به ساخت دومین سکوی نیمه شناور و نیز توسعه زودهنگام میدان نفتی سردار جنگل را با صدرا و یک شرکت زیرمجموعه آن منعقد نموده و وزارت نفت نیز اعتبار لازم برای فعالیت آبهای عمیق دریای خزر در سال 92 را تامین کرده است .
شایان ذکر است ،در این همایش دکتر مقدم معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت از تهیه و تدوین 3 جلد مطالعات مقدماتی در قالب سند اولیه برای تدوین نقشه راه فناوری آبهای عمیق خبر داد وافزود : مسئولیت اصلی در حوزه آبهای عمیق با شرکت نفت خزر است و در این زمینه با حمایت وزارت نفت اقدامات جدی در جهت دستیابی کشور به فناوریهای این حوزه آغاز شده است .
۲۱ خرداد ۱۳۹۲
کد خبر : ۷۵۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.