12

انجام عملیات لرزه نگاری دوبعدی در استان گلستان به منظور کشف ساختارهای جدید

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مهندس اصولی مدیرعامل این شرکت بهمراه جمعی از مدیران ارشد از پیشرفت پروژه لرزه نگاری دو بعدی در منطقه گلستان بازدید بعمل آوردند.
 
 
انجام عملیات لرزه نگاری دوبعدی در استان گلستان به منظور کشف ساختارهای جدید

 
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مهندس اصولی مدیرعامل این شرکت بهمراه جمعی از مدیران ارشد از پیشرفت پروژه لرزه نگاری دو بعدی در منطقه گلستان بازدید بعمل آوردند.

بر اساس این گزارش، مهندس اصولی به همراه سایر بازدید کنندگان پس از ورود به منطقه با یک فروند هلی کوپتر به محل استقرار کمپ شرکت لرزه نگاری ژئوفیزیک دانا عزیمت نمودند.

این گزارش می افزاید، این هیئت در میان استقبال گرم وصمیمی مردم منطقه در ناحیه مرزی اینچه برون به محل کمپ وارد وبعد از استقبال مسئولین ومدیران ارشد کمپ ، در ابتدا مهندس دانشخواه مدیرعامل شرکت ژئوفیزیک دانا ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون پیشرفت 40 در صدی در پروژه که شامل نقشه برداری و برداشت های دینامیتی و ویبراتوری بوده است را شاهد هستیم.

ایشان در پایان تصریح نمود: امیدواریم با تعامل بهتر بین شرکت نفت خزر و شرکت ژئوفیزیک دانا بتوانیم پروژه را تا مهرماه 92 با کیفیت بالا و کسب نتایجی مطلوب به پایان برسانیم.

در ادامه مهندس اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر ضمن تشکر از پرسنل شرکت دانا اظهار داشت : امیدوارم بتوانیم خبرهای خوشی از فعالیت های لرزه نگاری 2 بعدی فشرده با توجه به حساسیت های بوجود آمده در اتمام این پروژه در آینده ای نزدیک باشیم و پس از عبور از مشکلات فرا روی این عملیات شاهد شناسایی ساختارهای خیلی خوب همانند سایر پروژه ها در این منطقه باشیم.
مهندس اصولی با توجه به فعالیت ها و اقدامات متعددی که پیرامون این پروژه در چند سال گذشته صورت گرفته افزودند: امیدوارم با انجام عملیات لرزه نگاری و پردازش هم زمان در کوتاه ترین زمان با کیفیت خوب کار به سر انجام رسیده و تا پایان امسال خبرهای خوشی را از نتیجه مطلوب این پروژه به مسئولین و مردم عزیز بدهیم.

مدیرعامل شرکت نفت خزر در پایان اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از آنجایی که با حضور پرشور مردم در انتخابات حماسه سیاسی شکل گرفت ، امیدواریم ما هم بتوانیم با کشف منابع هیدروکربوری به وظیفه خود در قالب شرکت نفت خزر حماسه اقتصادی را جامع عمل بپوشانیم .

بر پایه این گزارش ، مهندس اعتمادی مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر نیز با تاکید بر پیشرفت تکنولوژی و اشکالات موجود در مطالعات قبلی اظهار داشت: با توجه به اشکالاتی که در مطالعات قبلی وجود داشت ، ما را برآن داشت که مطالعات مجدد و دقیق تری داشته باشیم و بنده خیلی امیدوار هستم علی رغم اینکه شمال کشور را فقدان پتانسیل دانسته اند و زیاد سرمایه گذاری در آن صورت نگرفته است، به نتایج مطلوب برسیم.

شایان ذکر است ، در پایان این نشست مدیران وروسای شرکت نفت خزر به اتفاق مدیرعامل شرکت ژئوفیزیک دانا ، از کمپ لرزه نگاری در فاصله 60 کیلومتری و نزدیکی مرز ترکمنستان بازدید و از مراحل اخذ اطلاعات از طریق ایجاد لرزه بوسیله چهار دستگاه ویبراتور وهمچنین از کابین ثبت داده ها بازدید به عمل آوردند
این گزارش می افزاید، در ادامه این بازدید مهندس اصولی به اتفاق همراهان از سکوی امیرکبیر بازدید نمودند.

براساس این گزارش، مدیران ارشد شرکت نفت خزر پس از عزیمت به سکوی امیرکبیر و استقرار بر روی هلی دک سکو مورد استقبال مدیر عملیات دریایی شرکت حفاری شمال ، کمپانی من ورئیس سکوی امیرکبیر قرارگرفته و در سالن اجتماعات گزارشی از آخرین وضعیت سکو ونگهداشت آن از سوی مهندس رحیم زاده مدیر عملیات دریایی شرکت حفاری شمال ارائه گردید.

در ادامه مهندس اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر ، برای پرسنل و کارشناسان سکو از اهمیت نگهداشت سکوی ایران امیر کبیر بعنوان یکی از سرمایه های ملی این مرز وبوم سخن گفت و رهنمود هایی جهت ادامه حفاری وتعمیرات ونگهداشت سکو ارائه نمودند.

این هیئت در پایان نیز از واحدهای مختلف سکو بویژه ازدستگاه BOP و اتاق کنترل بازدید بعمل آوردند .


۲۶ تیر ۱۳۹۲
کد خبر : ۷۸۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.