12

حضور کارشناسان شرکت نفت خزر در اولین جلسه اجرای طرح جستجو و نجات استان مازندران

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر،اولین جلسه اجرای طرح و جستجو و نجات به میزبانی ادره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و با حضور کارشناسان این شرکت برگزار شد.

 

حضور کارشناسان شرکت نفت خزر در اولین جلسه اجرای طرح جستجو و نجات استان مازندران


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر،اولین جلسه اجرای طرح و جستجو و نجات به میزبانی ادره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و با حضور کارشناسان این شرکت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این جلسه باحضور معاون دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی، معاون هلال احمر استان مازندران، مدیریت بحران استانداری مازندران، رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریا، رئیس پایگاه پشتیبانی عملیات و کارشناسان شرکت نفت خزر در بندر نوشهر برگزار گردید.

بنابر این گزارش، در ابتدای این جلسه آقای کیا معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران به اهمیت تهیه و اجرای طرح جستجو و نجات غرب استان مازندران – بندر نوشهر اشاره نمودند.

درادامه آقای بهاء رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریا فیلم مانور جستجو و نجات سال گذشته را نمایش داده و افزودند: اجرای طرح فوق به همراه استفاده حداکثری ازتوانمندی شرکتها و سازمان های موجود می توانند به التزام هرچه بیشتر به مندرجات کنوانسیون بین المللی SAR بیانجامد. ایشان طرح مورد نظررا نمایش داده و تمامی بندهای آن را توضیح دادند.

این گزارش می افزاید، پس از تفسیر و توضیح طرح SAR توسط جناب آقای بهاء مواردی از ابهام توسط آقای فخاری معاون هلال احمر استان و آقای عرب نوذری مدیریت بحران استانداری درخصوص نحوه تصویب و عملیاتی نمودن آن اعلام شد .بر اساس نظر ایشان لازم است تا طرح فوق درابتدا در کارگروه امداد ونجات استانداری مطرح شده وپس از بررسی ، طرح مورد نظر در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصویب و سپس جهت لازم الاجرا شدن به اداره بندر ارجاع گردد.اداره کل بندر می تواند پس از دریافت طرح مذکور جلسه توجیهی برای نفرات مربوط به سازمان های شرکت کننده را دایر نموده و شرح وظایف ایشان را نهایی نماید.

شایان ذکر است، سلطانی زاده رئیس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر به معرفی توانمندی های شرکت در حوزه پروازی و دریایی پرداختند و اعلام نمودند که بنابر هرگونه هماهنگی لازم از طرف سازمان های مذکور که هر کدام به شکلی نیازمند استفاده از خدمات امداد و نجات باشند و البته تا قبل از تصویب نهایی طرح و براساس مسئولیت انسانی و وجدانی ، شرکت نفت خزر آماده اقدام در این خصوص می باشد. همچنین ایشان به ذکر نگرانی های خویش در حوزه عملیات حفاری سکو پرداخته و بر لزوم تصویب هرچه سریعتر طرح مذکور به جهت پاسخگویی مناسب تمامی ارگانهای استان در شرایط بحران تاکیید نموده و ابراز امیدواری نمودند در آینده نزدیک و بدون اتلاف زمان، طرح مذکور نهایی و لازم الاجرا گردد.

گفتنی است، در پایان مقرر گردید که جلسه بعدی این نشست در پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر برگزار گردد.


۱۵ مهر ۱۳۹۲
کد خبر : ۷۹۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.