12
به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

پیام رئیس HSE شرکت نفت خزر

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل پیامی را صادر نمود.
بسمه تعالی

پیامبر مکرم اسلام (ص) می فرمایند :

مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیةَ ماءٍ أونارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ.
کسی که دسته‏ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد ، بهشت بر او واجب می‏شود. الکافی ، ج 5 ، ص 55.

ارزش ناجی بودن و نجات جان و مال خلق خداوند به اندازه ای است که پروردگار متعال نیز در آیه شریفه 32 سوره مبارکه مائده با اشاره به آن نجات جان یک نفر را برابر با نجات جان همه مردم بیان فرموده است : ((و مَن أحیاها فَکَأنَّما أحیا النّاسَ جَمیعاً ، هر که کسی را زنده کند گویی همه مردم را زنده کرده است )).

ایمنی را مصونیت در برابر آسیب های ناشی از حوادث،اعم از طبیعی و غیرطبیعی معنا کرده اند.از آن جایی که دست یابی به ایمنی به صورت صد در صد کاری دشوار و تقریبا ناممکن است، کارشناسان معمولاً از اصطلاحاتی نظیر «ارتقاء ایمنی» و «سطح پیشرفت ایمنی» استفاده می کنند. سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد،لذا در کشورهای پیشرفته، ییم از اهداف دولت ها، حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست یابی به حداکثر توسعه است.

هفتم مهرماه به نام روز ایمنی وآتش نشانی نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح صنعت نفت و گازبپردازیم.

هدف از نامگذارى این روز به عنوان روز ملی ایمنى و آتش نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ است. واحد ایمنی ، بهداشت و محیط زیست منطبق بر اهداف و خط مشی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر همواره بر خود لازم میداند تا در ترویج فرهنگ ایمنی در بن کارکنان و ایجاد فضای ایمن در محیط کار، بهترین عملکرد و نتجهف را حاصل دهد. در پایان اینجانب ضمن تقدیر و تشکر ازحمایت های بیدریغ مدیریت ارشد شرکت و خدمات شبانه روزی کلیه همکاران خدوم و زحمتکش نفت خزر در واحدهای عملیاتی و ستادی ، هفتم مهرماه روز ایمنی وآتش نشانی را صمیمانه به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و آرزوی توفیق و سلامتی را برای کلیه همکاران از خداوند متعال خواستارم.

علیرضا قاسمی نژاد
رئیس ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست و پدافند غیر عامل
 
۶ مهر ۱۳۹۳
کد خبر : ۸۷۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.