12
مشکلات فعالیت در دریای خزر

شرکت توتال مشکلات فعالیت در دریای خزر را تشریح کرد

یک مقام ارشد توتال در کنفرانس نفت و گاز باکو به تشریح چالش‌های فعالیت شرکت‌های نفتی و گازی در حوزه دریای خزر پرداخت .

به گزارش خبرگزاری ترندز، اریک میر، مدیر طراحی توسعه شرکت توتال در جریان کنفرانس نفت و گاز ٢٠١٤ در پایتخت جمهوری آذربایجان، کمبود دکل‌های حفاری فراساحلی در دریای خزر را یکی از مشکلات اصلی فعالیت در این حوزه دانست
میر گفت: توتال هم‌اکنون به عنوان بهره‌بردار پروژه توسعه میدان فراساحلی آبشرون در آذربایجان، در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای رویارویی با مشکل کمبود دکل‌ حفاری است.

وی تردد دشوار کشتی‌ها در دریای خزر را نیز یکی دیگر از مشکلات فعالیت در این حوزه دانست و گفت: ورود کشتی‌های بزرگ به آب‌های دریای خزر بسیار دشوار است و این شناورها برای ورود به خزر باید از کانال « ولگا – دن » عبور کنند.

این مقام توتال ادامه داد: تمامی این حقایق موجب محدودیت امکان مشارکت پیمانکاران بیشتری در بازار می‌شود که این مسئله نیز بر هزینه پروژه‌ها تاثیرگذار است. بطور خاص، پروژه‌ای که توتال در آن مشارکت دارد نیز دچار همین مشکلات است.

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان از سال ٢٠١٣ در حال تلاش برای ساخت نسل جدید دکل‌های حفاری برای استفاده از سوی شرکت ملی نفت این کشور (سوکار) است. این دکل‌های حفاری برای حفر چاه‌ هایی به عمق حداکثر ٨ هزار متر و فعالیت در عمق هزار متری آب طراحی شده‌اند.

شایان ذکر است با توجه به دستاورد های صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در آب های عمیق دریای خزر ، از سوی مراجع رسمی و غیر رسمی در منطقه خزر موضوع به کارگیری و اجاره سکوی ایران امیرکبیر چندین مرتبه مطرح شده که این مساله بیانگر توانمندی و پایایی این سکو و عزت و افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در این منطقه می باشد .
۸ آذر ۱۳۹۳
کد خبر : ۸۹۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.