12

بازدید استاندارمازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فعالیت های شرکت نفت خزر

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، استاندار مازندران و جمعی از نمایندگان مردم استانهای گیلان ، مازندران ،گلستان و همچنین نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و شناورهای چند منظوره کاسپین درمنطقه عملیاتی خزر بازدید نمودند .

علی اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر در نشستی که به همین منظور در منطقه عملیاتی خزر برگزار شد ضمن تشریح تاریخچه عملیاتی و روند فعالیت های انجام شده در دریای خزر و استان های شمالی ، دستیابی به دانش حفاری در آب های عمیق و کشف نفت در آبهای عمیق خزر را از مهمترین دستاوردهای صنعت نفت کشور برشمرد.
وی تصریح نمود : عمق زیاد آب در بخش ایرانی دریای خزر ، شرایط جوی و اقلیمی متغیر دریای خزر ،پشتیبانی بسیار سخت و پیچیده ناشی از فاصله زیاد از ساحل (250 کیلومتر) ، ریسک بالای اکتشاف در آب های عمیق ، بسته بودن دریای خزر و دیگر محدودیت های عملیاتی نتوانست مانع انجام کار و دلسردی ما شود و صنعت نفت کشور توانست به همت متخصصین خدوم و تلاشگر داخلی در شرایط بسیار سخت موفق به حفاری و کشف نفت در دریای خزر گردد .
در ادامه این نشست دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران با تاکید بر لزوم شکوفایی اقتصادی در حوزه نفت و گاز در بخش های شمالی کشور افزود : با توجه به فعالیت های ارزشمند وزارت نفت در خطه شمال کشور و دستیابی به منابع هیدروکربنی ، ایجاد بستر مناسب و زیر ساخت های لازم به منظور جلب سرمایه گذاران در این حوزه امری ضروری است .
ربیع فلاح با حمایت از گسترش و توسعه فعالیت های اکتشافی و تولیدی در بخش نفت و گاز اظهار نمود نمایندگان استان های شمالی کشور در جهت توسعه و رونق اقتصادی منطقه همه سعی و تلاش خود را به کار خواهند گرفت .
در ادامه نشست حجت السلام والمسلمین ناصری نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت زحمات و تلاش های بی دریغ مجموعه کارکنان شرکت نفت خزر در امر کشف منابع هیدروکربنی در دریای خزر را ارج می نهیم و از توفیقات حاصل شده بسیار خرسندیم ، چرا که توسعه و پیشرفت در بخش نفت و گاز دریای خزر و استان های شمالی هم از منظر ملی و منطقه ای و هم از بعد اقتصادی برای کشور اهمیت ویژه ای دارد.
پس از پایان این نشست ، مدعوین از سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر بازدید نمودند و پس از بازگشت با حضور درمنطقه عملیاتی خزر از شناورهای چند منظوره کاسپین 2 و3 و همچنین تاسیسات کشتی سازی صدرا نیز بازدید بعمل آوردند .
شایان ذکر است در این برنامه بازدید که مدیران بخش های مختلف شرکت نفت خزر نیز حضور داشتند ، توضیحات کامل در خصوص مراحل ساخت و عملکرد سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و شناورهای چند منظوره و لنگر انداز کاسپین توسط مهندس کمالیان ، مدیر بخش مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر ، ارائه گردید .
۲۳ آذر ۱۳۹۳
کد خبر : ۹۰۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.