12
با حضور خبرنگاران شانا ، مشعل و شرکت ملی نفت ایران

فعالیت های شرکت نفت خزر تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، به مناسبت ایام الله دهه فجر فعالیت های شرکت نفت خزر تشریح شد .

علی اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و جدا ناپذیر خواندن سه اصل استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی از یکدیگر ، اظهار داشت : دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در این سالها پیوسته در تلاش بوده اند تا با مخدوش نمودن موضوع استقلال ملت ایران ، مساله آزادی و سربلندی مردم را نیز دچار آسیب نمایند ولی تاکنون نه تنها در این زمینه موفق نبوده اند بلکه بارها خودشان نیز به شکست در این زمینه اعتراف نموده اند .

اصولی در بخش دوم این مصاحبه با تشریح فعالیت های انجام شده در آب های عمیق دریای خزر افزود: شاید امروز به راحتی از انجام موفقیت آمیز حفاری و آزمایش چاه دوم میدان سردار جنگل می گذریم، اما نباید فراموش کرد که از شروع فعالیت های نفت خزر تاکنون چه مسیر پر فراز و نشیبی طی شده است و اکنون با افتخار از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به باشگاه آبهای عمیق صحبت می کنیم .

وی تصریح نمود : شرکت های خارجی در مرحله اجرا و ساخت سکوی 15000 تنی امیرکبیر تعهدات خود را به منظور افزایش فشار تحریم ها ناتمام رها کردند تا مانع ورود ایران و پیوستن آن به جمع کشورهای فعال در حوزه آبهای عمیق شوند، غافل از اینکه متخصصان و مهندسان داخلی نه تنها تجربه و دانش ساخت سکوی نیمه شناور را کسب نمودند بلکه عملیات دشوار جابه جایی ، پیش لنگر اندازی ، لنگر اندازی ، راهبری و بهره برداری از سکوی نیمه شناور را به معنای واقعی بومی نمودند.

مدیر عامل شرکت نفت خزر عملیات حفاری و آزمایش دو حلقه چاه در اعماق بیش از 700 متری آب های دریای خزر را برای اولین بار و در شرایط سخت تحریم و شرایط خاص جغرافیایی خزر را ، نقطه عطف فعالیت های صنعت نفت در حوزه آب های عمیق دانست .

وی افزود: بعد از اتمام حفاری و آزمایش چاه دوم اولویت های آتی و سناریو های قابل اجرا در بخش فراساحل طی جلسات متعدد با هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مطرح شده و جلسات کارشناسی زیادی در خصوص برنامه های آتی فعالیت در دریای خزر برگزار گردیده است که منتظر تصمیم نهایی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران هستیم .

اصولی با اشاره به تاکید به جا و مهم مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر لحاظ نمودن و رعایت مسائل ایمنی در حین عملیات حفاری به دلایلی همچون شرایط سخت عملیات ، دور بودن از ساحل و دسترسی به تجهیزات و امکانات مورد نیاز ، اظهار داشت : ما ضمن ارائه سناریوهای اکتشافی در دریای خزر ، طرح ها و برنامه های اجرایی در زمینه حفظ و نگهداشت سکو و همچنین رعایت مسائل ایمنی را نیز مد نظر قرار داده ایم و این اطمینان داده شده که فعالیت ها با نهایت دقت و رعایت اصول ایمنی ادامه خواهد یافت .

علی اصولی در پایان به کاربردی بودن پروژه های پژوهشی تعریف شده در شرکت اشاره نمود و افزود: پروژه های تعریف شده منطبق با اهداف و استراتژی های شرکت و نیاز واقعی بخش های فنی و عملیاتی است ، به طوری که پروژه های مهمی همچون پایش سلامت سکوی ایران امیرکبیر ، بررسی و تحلیل نیروهای وارده و تعیین نقاط بحرانی در شرایط حفاری ، پروژه ها و طرح های مورد نیاز در بخش زیست محیطی و ... توسط دانشگاههای معتبر داخلی تعریف و در حال انجام است .
۱۹ بهمن ۱۳۹۳
کد خبر : ۹۱۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.