12
تالیف و چاپ کتاب

کتاب " زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر" تالیف و چاپ گردید

کتاب " زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر"  تالیف و چاپ گردید
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، کتاب"زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر" توسط شرکت نفت خزر تالیف و چاپ گردید .

بر اساس این گزارش کتاب زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر به عنوان اولین دستاورد مکتوب حاصل از فعالیت های عملیاتی و مطالعاتی کارشناسان اداره زمین شناسی شرکت نفت خزر در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

این کتاب از منظری نو و در سه فصل علاوه بر تشریح مسائل زمین شناسی حوضه جنوب خزر و نواحی مجاور آن، به موضوع چینه شناسی نفت در دریای خزر نیز پرداخته است و به عنوان اولین تجربه علمی و عملی پس از انجام عملیات اکتشافی در میدان سردار جنگل به رشته تحریر در آمده است .

این گزارش می افزاید یکی از مهمترین انگیزه های تالیف این کتاب، کمبود مبنایی و پایه ای مطالعاتی به ویژه در زمینه زمین شناسی دریای خزر بوده است که پیوسته با نظرات و سناریوهای مختلف در رابطه با امکان وجود یا عدم وجود شرایط هیدروکربن در حوضه خزر توسط کارشناسان محافل علمی، پژوهشی و صنعتی مواجه بوده که این نگاههای متفاوت و متناقض ناشی از نبود منابع و مستندات علمی قوی و مستدل در این زمینه بوده است .

این کتاب به همت آقایان سید رمضان بحرینی، رئیس سابق اداره زمین شناسی شرکت نفت خزر و کوروش اتحاد کارشناس نظارت بر عملیات زمین شناسی به رشته تحریر در آمده است .

شایان ذکر است شرکت نفت خزر بنا به رسالت و ماموریت خود در دریای خزر و سه استان شمالی کشور (گلستان ،گیلان و مازندران) در راستای عملیات اکتشاف، توسعه و تولید منابع هیدروکربنی تلاش های بسیاری انجام داده که خوشبختانه به رغم محدودیت های بسیار موفق به کشف نفت در میدان سردار جنگل شده است .

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۴۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.