12
علی اصولی در نشست کارکنان مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی با رویکردی مثبت بر شناسایی ظرفیت ها و توانمندسازی کارکنان تمرکز نماید

مدیریت منابع انسانی با رویکردی مثبت بر شناسایی ظرفیت ها و توانمندسازی کارکنان تمرکز نماید
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، دیدگاه ها و الگوهای راهبردی در حوزه مدیریت منابع انسانی با حضور مدیر عامل و کارشناسان این مدیریت مورد بررسی قرار گرفت .

 

در جلسه ای که با حضور مدیر عامل شرکت نفت خزر و کارشناسان بخش های مختلف مدیریت منابع انسانی برگزار شد، علی اصولی به بیان دیدگاه ها و تشریح الگوهای راهبردی منابع انسانی پرداخت و اظهار نمودند :

رویکردهای سنتی مدیریت منابع انسانی بر عارضه یابی در سازمان ها با هدف شناسایی ضعف های منابع انسانی و برنامه ریزی جهت رفع آنها تمرکز داشت که بر مبنای این نگرش وجود نقاط ضعف در انسان سازمانی بر عملکرد ایشان جهت دستیابی به اهداف سازمان تاثیرگذار بود . اما آنچه در رویکردهای نوین به مدیریت منابع انسانی مشهود است، تغییر در نگرش به انسان سازمانی است که در این نوع نگرش سازمان با اتخاذ رویکردی مثبت بر ظرفیت ها و قابلیت های منابع انسانی تمرکز نموده و در راستای اهداف سازمانی نسبت به شناسایی، توانمندسازی و مدیریت آنها اقدام می نماید . وی ارتقاء سطح دانش، مهارت و انگیزه را از عوامل اصلی در تحقق توانمندسازی منابع انسانی دانست.

اصولی با اشاره اهمیت نقش منابع انسانی توانمند در تحقق اهداف سازمان افزود، منابع انسانی باید از دانش و مهارت لازم برای حل مسئله در سازمان برخوردار گردد و در ضمن از طریق تشویق و ترغیب در مسیر منافع مشترک فردی و سازمان با انگیزه و رضایت به فعالیت های خود ادامه دهد و بدون شک این رویکرد، خروجی عملکرد منابع انسانی را در میزان مشارکت، خلاقیت، نوآوری و سایر عملکردهای کلیدی نمایان خواهد نمود.

مدیر عامل شرکت نفت خزر تلاش برای جلب رضایت و ایجاد امنیت شغلی بدون استرس و دغدغه را برای همکاران بعنوان یکی از وظایف مهم این حوزه قلمداد نمود .وی تصریح کرد اگر ملاحضات در مدیریت منابع انسانی حرفه ای نباشد فضای سازمانها از انگیزه ، پویایی و بهره وری لازم برخوردار نخواهد بود.

اصولی در پایان با ابراز رضایت از تلاش و همکاری مجموعه مدیریت منابع انسانی در تعامل با واحدهای ستادی و عملیاتی، بر استاندارد سازی فعالیت ها در جهت جذب نیروهای متخصص ، متعهد و نگهداشت آنها و همچنین برنامه ریزی در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی سازمان از سوی مدیریت منابع انسانی تاکیدنمودند.

شایان ذکر است ، در این دیدار کارشناسان مدیریت منابع انسانی به بیان مسائل، چالش ها و ارائه پیشنهاد در جهت پیشبرد اهداف سازمان پرداختند.

 

۳۰ تیر ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۶۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.