12
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از موقعیت حفاری اکتشافی در استان گلستان :

اکتشاف در شمال و شمال شرق کشور در اولویت قرار دارد

اکتشاف در شمال و شمال شرق کشور در اولویت قرار دارد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در جلسه بررسی مراحل اجرایی پروژه حفاری اکتشافی در استان گلستان، از منطقه صوفیکم جهت انجام عملیات حفاری بازدید نمودند .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در جلسه بررسی مراحل اجرایی پروژه حفاری اکتشافی در استان گلستان، از منطقه صوفیکم جهت انجام عملیات حفاری بازدید نمودند .

جوادی با تاکید بر اهمیت اکتشاف منابع نفت و گاز در شمال و شمال شرق کشور اظهار داشت: به نتیجه رسیدن برنامه های اکتشافی در حوزه شمال کشور، صرفه جویی قابل توجهی در کاهش هزینه های انتقال انرژی از جنوب به شمال کشور به همراه خواهد داشت.  وی که به منظور بازدید از موقعیت حفاری اکتشافی منطقه صوفیکم به استان گلستان سفر کرده بود، با بیان اینکه یکی دیگر از اولویتهای وزارت نفت توجه به میادین مشترک است، تصریح نمود: مرکز ثقل مرزهای شمال شرق ایران و ترکمنستان، استان گلستان است و با توجه به اطلاعات اولیه امید بخش در خصوص وجود ساختارهای با پتانسیل بالای نفت و گاز، باید مطمئن شویم که سرمایه گذاری در این حوزه با نتیجه مطلوب همراه خواهد بود.

رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و رئیس هیات مدیره شرکت نفت خزر، افزود: خوشبختانه پتانسیلهای توسعه موجود است و ما تلاش می کنیم با همکاری مسئولان استان گلستان و فراهم نمودن مقدمات لازم زمینه شتاب در توسعه استان را ایجاد کنیم.

علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر در این نشست اظهار داشت: از سال 1389مطالعات مجدد در خصوص شناسایی پتانسیلهای هیدروکربنی در استان گلستان آغاز شد و در سال 1390 نیز پروژه لرزه نگاری دو بعدی با هدف شناسایی ذخایر احتمالی موجود در مرز ایران و ترکمنستان اجرا شد و نتیجه این لرزه نگاری و مطالعات قبلی ما را به ساختار قابل توجهی در نقاط مرزی و سایر نقاط استان گلستان رساند.

وی تصریح نمود: تجهیز کارگاه در منطقه صوفیکم در حال انجام است و نیروی انسانی مورد نیاز در حال تامین می باشد و بلافاصله بعد از احداث جاده دسترسی، آماده سازی محل کمپ و محوطه چاه اکتشافی، عملیات حفاری شروع خواهد شد.

 

اصولی با بیان اینکه پیمانکار حفاری مشخص شده است، یادآورشد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های داخلی و ایجاد توافقات در فضای بین المللی، بتوانیم با هزینه های مناسب بسترهای مورد نیاز به منظور ایجاد فعالیت های توسعه ای در استان گلستان را فراهم نماییم .

وی ضمن تشریح برنامه های حفاری در منطقه صوفیکم افزود همزمان برنامه های ذخیره سازی گاز در منطقه قزل تپه را با مشارکت شرکت ذخیره سازی گاز دنبال می کنیم که با توجه به اعتبار اختصاص یافته به این موضوع در بودجه سال 94 امیدواریم به نتایج قابل قبول برسیم.

در این بازدید هرمز قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و عضو اصلی هیات مدیره شرکت نفت خزر گفت : استان گلستان از پتانسیل های نفتی کشور است که توسعه در این بخش نیازمند فراهم شدن زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی اعم از شرکت های داخلی و خارجی است .

حسن صادقلو استاندار گلستان ضمن قدردانی از فعالیت های شرکت نفت خزر در استان گلستان به منظور اجرای عملیات لرزه نگاری و برنامه ریزی به منظور انجام عملیات حفاری اکتشافی افزود: سرمایه گذاری هایی که وزارت نفت قرار است در استان گلستان انجام دهد برای مردم استان امید بخش می باشد و از گذشته های دور صحبتهایی در خصوص وجود ذخایر نفت و گاز در استان گلستان مطرح بوده که یقینا حفاریهای اکتشافی وزارت نفت موجب نتیجه گیری قطعی در این باره خواهد شد.

شایان ذکر است در تیرماه گذشته نیز جلسه ای به منظور بررسی و رفع موانع اجرایی مربوط به این پروژه به میزبانی استانداری گلستان و با حضور مدیران شرکت نفت خزر در شهرستان آق قلا برگزار شده بود .

 

 

 

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۶۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.