12
با هدف تسهیل در انجام عملیات اکتشاف در دریای خزر

پروژه های عمرانی در منطقه عملیاتی خزر به اتمام رسید .

پروژه های عمرانی در منطقه عملیاتی خزر به اتمام رسید .
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، با اتمام پروژه های عمرانی در منطقه عملیاتی این شرکت و به منظور ایجاد بستر مناسب و تسهیل انجام عملیات اکتشاف در دریای خزر ، پروژه ساخت آشیانه بالگرد ، سالن پشتیبانی ، ساختمان اداری و ساختمان ژئوفیزیک منطقه عملیاتی خزر بعد از یک سال دوره نگهداری توسط پیمانکار تحویل قطعی گردید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، با اتمام پروژه های عمرانی در منطقه عملیاتی این شرکت و به منظور ایجاد بستر مناسب  و تسهیل انجام عملیات اکتشاف در دریای خزر ، پروژه ساخت آشیانه بالگرد ، سالن پشتیبانی ، ساختمان اداری و ساختمان ژئوفیزیک منطقه عملیاتی خزر بعد از یک سال دوره نگهداری توسط پیمانکار تحویل قطعی گردید.

 بر اساس این گزارش ، این پروژه های عمرانی با مساحت 2554 متر‌مربع فضای ساختمانی ، تاسیسات جانبی و سالن ورزشی چند‌منظوره با امکانات  و تجهیزات ایمنی مطابق با استاندارد منطقه‌ای مشتمل بر ساخت انبار ایزوله ژئوفیزیک جهت نگهداری نوارهای مغناطیسی لرزه‌نگاری، اتاق‌های اداری ستادی، 2 باب آشیانه بالگرد به مساحت 1800 مترمربع مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری بمنظور نگهداشت دو فروند بالگرد تکمیل شده است.

همچنین با توجه به رعایت مبحث 19 مقررات ملّی ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ، پروژه های اتمام یافته مجهز به جرثقیل سقفی و درب ریلی با بازشوی 25 متر ، سیستم اعلام و اطفای حریق، سیستم ارتینگ و روشنایی هوشمند، تأمین آنتن‌های مورد نیاز رادیویی، نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب می باشد که در منطقه عملیاتی خزر منحصر بفرد  بوده و با استاندارد زیست محیطی بالا و پیشرفته مطابقت می نماید .

این گزارش می افزاید ، با توجه به وضعیت جوی منطقه عملیاتی و خطه شمال کشور و استقرار چندین فروند بالگرد در فضای باز ، ساخت آشیانه بالگرد از الزامات و اقدامات مهم و ضروری بود که با تلاش و پیگیری مجدانه کارشناسان منطقه عملیاتی محقق گردید . به منظور دسترسی آسان و ایمن به آشیانه‌های بالگرد فضایی به مساحت 11200 متر‌مربع طبق نشریه 101 سازمان برنامه و بودجه اجرا گردید. این فضای پروازی به عنوان زیرساخت اولیه باند پرواز اختصاصی هواپیمای خاص در چشم‌انداز (بلند مدت) توسعه و تولید میادین استخراجی جنوب دریای خزر نیز دیده شده‌ است .

بنا بر این گزارش ، یک فضای کاملاً ایزوله و استاندارد  به مساحت حدود70 مترمربع  جهت مدیریت بحران مجهز به آخرین متدهای پیشرفته و فن آوری مدرن طراحی و اجرا گردیده است. این فضا مجهز به 14 دستگاه PC ارتباطی و 14 مانیتور برقراری ارتباط با نقاط تعریف شدة درون و بیرون سازمان می باشد. لینک PCM جهت خطوط ارتباط تلفن های اضطراری و بیسیم شبکه با شناورهای پشتیبان کاسپین 1 ، 2 و3 و سکوی ایران امیرکبیر نیز در نظرگرفته شده است.

همچنین مراکز درمانی ، امنیتی ، مدیریت بحران استان ، مراکز نظامی و انتظامی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرودگاه های دشت ناز و فرودگاه گرگان و ... مراکز قابل برقراری ارتباط با تلفن های Hot Line می باشند  .

پیمانکار پروژه های عمرانی منطقه عملیاتی خزر در طی مدت 22 ماه بدون تاخیر غیرموجه و با رعایت تمامی مسائل ایمنی و استانداردهای مربوطه  پروژه های عمرانی منطقه عملیاتی را بر اساس مفاد قرارداد احداث نمود.

شایان ذکر است ، منطقه عملیاتی خزر با مساحت حدود 10 هکتار در استان مازندران و در بخش ساحلی شهرستان بهشهر واقع شده است که به منظور ارائه خدمات فنی و پشتیبانی از عملیات اکتشاف در حوضه جنوبی دریای خزر و سه استان ساحلی مازندران ، گلستان و گیلان با بهره گیری از توان بخش های زیر مجموعه خود عهده دار پشتیبانی از عملیات حفاری ، پشتیبانی ناوگان دریایی و هوایی ، HSE  ، تدارکات و امور کالا و فناوری اطلاعات می باشد .

 

 

 

۲۹ شهریور ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۸۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.