12
با هدف توسعه فعالیت های اکتشافی در دریای خزر:

قرار داد راهبری شناورهای چند منظوره کاسپین با شرکت حفاری شمال امضا شد.

قرار داد راهبری شناورهای چند منظوره کاسپین با شرکت حفاری شمال امضا شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، قرارداد راهبری شناورهای کاسپین 1و2و3 با شرکت حفاری شمال منعقد شد .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، قرارداد راهبری شناورهای کاسپین 1و2و3 با شرکت حفاری شمال منعقد شد .

علی اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر در مراسم امضای این قرار داد اظهار داشت، ناوگان دریایی شناورهای چند منظوره لنگر انداز کاسپین با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن به لحاظ عملکرد، راهبری و نگهداشت برای شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و انتظار میرود شرکت پیمانکار با در نظر گرفتن اهمیت موضوع تمامی توان خود را در اجرای هرچه بهتر قرارداد به کار گیرد .

براساس این گزارش سید عزت‌اله حجازی، مدیر عامل جدید شرکت حفاری شمال، نیز در این جلسه افزود: پیمانکار بازوی اجرایی کارفرماست و ما تمام تلاشمان را در جهت تحقق اهداف تعیین شده توسط شرکت نفت خزر به کار خواهیم بست.

شایان ذکر است شناورهای پشتیبانی و چند منظوره کاسپین با توجه به توان کششی بالغ بر 160 تن و توان 16000 اسب بخار به منظور انجام عملیات جابجایی و لنگر اندازی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در آب های عمیق دریای خزر در نوع خود بی نظیر می باشند. این شناورها دارای قابلیت یدک کردن، حمل لنگر، لنگراندازی و جمع آوری لنگرهای سکوی حفاری نیمه شناور از دریا و همچنین حمل سوخت، انواع لوله­ و تجهیزات حفاری بوده و مجهز به سیستم مقابله با آتش می باشند. شناورهای کاسپین قادرند در شرایط نامساعد جوی نیز عملیات پشتیانی را انجام دهند.شناور کاسپین3 ضمن دارا بودن ویژگی های شناورهای 1و2، دارای ویژگی­های خاص دیگری شامل عرشه هلیکوپتر، جرثقیل پاشنه و Moon Pool برای انجام عملیات سرچاهی نیز می باشد .

 

 

۱۹ مهر ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۹۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.