12
با تلاش متخصصان شرکت نفت خزر

شناور چند منظوره کاسپینIII به ناوگان دریایی شرکت نفت خزر ملحق شد.

شناور چند منظوره کاسپینIII به ناوگان دریایی شرکت نفت خزر ملحق شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، سومین شناور چند منظوره با همت و تلاش کارشناسان و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر و پیمانکاران داخلی پس از انجام آزمایشهای دریانوردی به ناوگان دریایی شرکت نفت خزر ملحق شد .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، سومین شناور چند منظوره با همت و تلاش کارشناسان و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر و پیمانکاران داخلی پس از انجام آزمایشهای دریانوردی به ناوگان دریایی شرکت نفت خزر ملحق شد .

بر اساس این گزارش شناور کاسپینIII که به علت تحریم و عدم تکمیل و تحویل کامل شناور توسط شرکت سازنده قادر به انجام عملیات تخصصی دریایی نبود پس از ماهها تلاش شبانه روزی متخصصان این شرکت و بدون حضور سازندگان خارجی صاحب نام، توسط متخصصان داخلی نسبت به  پیش راه اندازی و راه اندازی در بخشهای سیستم های برقی، کنترلی و مکانیکی  اقدام گردید و طبق پیگیریها و برنامه ریزیهای انجام شده شناور کاسپینIII با اخذ کلیه گواهینامه های مربوط توسط موسسه رده بندی ایرانیان و سازمان بنادر به ناوگان دریایی شرکت نفت خزر ملحق شد.

مسعود متین فرد سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر با اعلام نهایی شدن تست های مورد نیاز شناور کاسپینIII گفت: کلیه آزمایش های از پیش تعیین شده شامل آزمایش تقرب شناور به سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر با استفاده از سیستم تثبیت موقعیت دینامیکی Dynamic Positioning )   (، نگهداری شناور در موقعیت مورد نظر، بارگیری از سکو و انتقال به شناور و همچنین پهلو گیری در مجاورت دیگر شناورهای کاسپین با موفقیت انجام گرفت .

سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر با اشاره به اهمیت سیستم تثبیت موقعیت دینامیکی و وابستگی آن به سایر سیستم های اصلی شناور افزود: آزمایش های مربوط به دیگر سیستم های شناور از جمله سیستم اطفاء حریق موتورهای اصلی و کمکی انجام گرفته است .

شناورهای چند منظوره کاسپین قادر به اجرای عملیات جابجایی و انتقال سکوی نیمه شناور امیرکبیر، حمل لنگر، لنگراندازی و جمع آوری لنگرهای سکو از دریا و همچنین حمل سوخت، مواد و تجهیزات حفاری بوده و مجهز به سیستم مقابله با آتش نیز می باشند. شناورهای کاسپین قادر به انجام عملیات پشتیبانی در شرایط جوی نامساعد نیز هستند .

شناورهای پشتیبانی و چند منظوره کاسپین با توجه به توان کششی بالغ بر 180 تن و توان 16000 اسب بخار به منظور انجام عملیات جابجایی و لنگر اندازی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در آب های عمیق دریای خزر در نوع خود بی نظیر می باشند. شناور کاسپین IIIضمن دارا بودن مشخصات عمومی مشابه شناورهای اول و دوم، دارای ویژگی­های خاص دیگری شامل عرشه هلیکوپتر، جرثقیل پاشنه و Moon Pool (دریچه ماه نما)جهت انجام عملیات سرچاهی می باشد .

شایان ذکر است شناور کاسپین III در یازدهم اسفند 94 به عنوان پشتیبان سکوی امیرکبیر به منطقه عملیاتی میدان نفتی سردار جنگل در دریای خزر اعزام و در مجاورت سکوی نیمه شناور امیرکبیر مستقر گردید.

واحد روابط عمومی این موفقیت ارزشمند را به مردان دریا دل نفت خزر تبریک عرض نموده، سلامت و سعادت و عملیاتی بدون سانحه و ایمن را برای این دلیر مردان آرزو دارد .

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۴
کد خبر : ۱,۰۲۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.