12

تحریم‌های ایران قیمت نفت را بالای ٧۵ دلار نگه می‌دارد

تحریم‌های ایران قیمت نفت را بالای ٧۵ دلار نگه می‌دارد
بررسی و پیش بینی شماری از تحلیلگران و اقتصادانان نشان می‌دهد که تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا علیه ایران می‌تواند قیمت‌های جهانی نفت خام را در سطوح بالای 75 دلار برای هر بشکه حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۴۶ اقتصاددان و تحلیلگر پیش‌بینی کردند که قیمت‌های جهانی نفت خام به دلیل اختلال عرضه در پی تحریم‌های ایران ازسوی ایالات متحده آمریکا، در سطوح بالای ٧۵ دلار برای هر بشکه باقی بماند.

از آنجا که اقتصاددانان و تحلیلگران معتقدند رشد تقاضا برای نفت خام در سال آینده میلادی به دلیل جنگ تجاری و ضعف شرایط اقتصای، کاهش می‌یابد این انتظار نیز وجود دارد که قیمت نفت از این سطح بالاتر نرود.

بررسی و پیش‌بینی ۴۶ اقتصاددان و تحلیلگر حکایت از این دارد که میانگین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ٢٠١٩ میلادی به ٧۶ دلار و ٨٨ سنت برای هر بشکه می‌رسد.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد که میانگین قیمت نفت خام برنت در سال ٢٠١٨ به ٧۴ دلار و ۴٨ سنت برای هر بشکه خواهد رسید، در حالی که میانگین این رقم امسال تاکنون ٧٣ دلار و ۵٧ سنت برای هر بشکه بوده است.

تحلیلگران در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که چنانچه نگرانی درباره کند شدن روند رشد اقتصادی در سطحی گسترده  به اثبات برسد، انتظار می‌رود روند تقاضا برای نفت خام در سال ٢٠١٩ کند شود.

این تحلیلگران همچنین درباره نبود ظرفیت مازاد عرضه نفت برای جبران اختلال عرضه در هر منطقه‌ای در زمانی که دور دوم تحریم‌های ایران آغاز می‌شود، اظهار نگرانی کردند.

۱۲ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۴۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.