12
تشریح نیازهای فناورانه شرکت نفت خزر

سکوی ایران امیرکبیر به نگهداشت و روزآمدی نیاز دارد

سکوی ایران امیرکبیر به نگهداشت و روزآمدی نیاز دارد
مدیرعامل شرکت نفت خزر با حضور در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت به تشریح نیازهای فناورانه این شرکت پرداخت و گفت: بخشی از این نیازها مرتبط با نگهداشت و روزآمدی سکوی عظیم و ارزشمند ایران امیرکبیر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، دکتر علی اصولی در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه افزود: از مجموع ۱۳ نیاز فناورانه شناسایی‌شده در این شرکت، بخشی در ارتباط با سکوی امیرکبیر تعریف شده است و باید به نگهداشت این سکو به‌عنوان سرمایه صنعت نفت در دریای خزر توجه ویژه داشت. وی تصریح نمود: ۶ نیاز فناورانه نیز در حوزه اکتشافی در محدوده خزر و بخش ساحلی آن تعریف شده است.

اصولی با بیان اینکه به دنبال راهکاری برای تحقق تولید زودهنگام نفت در میدان سردار جنگل هستیم، ادامه داد: توسعه و به‌کارگیری دانش و فناوری‌های نو از اهداف کلان و راهبردی شرکت نفت خزر است.

وی به تشریح رئوس فعالیت‌های شرکت نفت خزر در شمال کشور پرداخت و گفت: دانش‌محوری، تعهد به جنبه‌های زیست‌ محیطی و مواجهه با چالش‌های موجود در فرآیندهای کاری در آب‌های عمیق، اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و روش‌های خلاقانه را در این شرکت بیش از پیش آشکار می‌کند.

این گزارش می افزاید با توجه به تاکید مدیرعامل شرکت نفت خزر به نیازهای فناورانه این شرکت در سه محور HSE، اکتشاف و مهندسی و ساختمان و همچنین با توجه به اهمیت موضوع و امکان تعریف پروژه های تامین نیاز فناوری توسط شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، مدیران ارشد و کارشناسان فنی شرکت نفت خزر ضمن بازدید از نمایشگاه جانبی شرکت های دانش بنیان و آشنایی با محصولات ارائه شده، برنامه ریزی جهت حضور فعال در این گردهمایی سه روزه را در دستور کار دارند.

شایان ذکر است در نخستین روز گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت، مدیر اکتشاف، مدیر مهندسی و ساختمان و همکاران واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر نشست های تخصصی با شرکت های دانش بنیان را برگزار کرده و نیازهای فناورانه شرکت نفت خزر را در مذاکرات فیمابین بررسی نمودند. همچنین مقرر گردید روند ادامه مذاکرات با شرکت های دانش بنیان بعد از این گردهمایی در شرکت نفت خزر تداوم داشته باشد.

گفتنی است گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت با حضور وزیران نفت و علوم، تحقیقات و فناوری، معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت و جمعی از مدیران ارشد این دو وزارتخانه از صبح روز یکشنبه 27 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و عصر روز سه شنبه 29 بهمن به کار خود پایان می دهد.

 

۲۸ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۶۰۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.