12

چین به دنبال ساخت میدان گازی فوق عمیق

چین به دنبال ساخت میدان گازی فوق عمیق
تهران- ایرنا- اولین سکوی تولید و ذخیره نیمه غوطه ور گاز طبیعی در آبهای عمیق با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در جهان با نام ایستگاه انرژی «دریای عمیق ۱» که توسط چین طراحی و ساخته شده، پس از سه سال و انجام مراحل طراحی، ساخت و نصب اکنون وارد مرحله آزمایشی پیش از تولید شده است.
به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، «دریای عمیق ۱» در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از جنوب شهر "سان یا" استان "هایی نان" قرار دارد و اولین ایستگاه انرژی اعماق دریای چین به شمار می رود.
 
این ایستگاه می تواند برای تولید گاز طبیعی و ذخیره نفت مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال نخستین میدان گاز دریایی فوق عمیق ۱۵۰۰ متری چین محسوب می شود که ظرفیت ذخیره آن بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است.
 
قرار است ایستگاه انرژی "دریای عمیق ۱" پایان ماه ژوئن / ۱۰ تیر/ به بهره برداری برسد و سالانه ۳ میلیارد متر مکعب از گاز مورد نیاز استان های گوانگ دونگ و هایی نان و منطقه هنگ کنگ را تأمین کند.
 
با بهره برداری از این سکو، یک شبکه بزرگ گازی دریایی شامل جزایر استان هایی نان، هنگ کنگ و استان گوانگ دونگ زیر پوشش قرار می گیرد.  
 
چین بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان است که بیش از ۶۰ درصد آن را از کشورهای دیگر وارد می کند.
 
این کشور همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال ۲۰۰۹ میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می کند.
۱۸ خرداد ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۰۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.