12

گسترش همکاری لوک اویل با ترکمنستان در میادین نفتی خزر

گسترش همکاری لوک اویل با ترکمنستان در میادین نفتی خزر
رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با رئیس شرکت نفتی لوک اویل، توسعه صنعتی میادین نفت و گاز در خزر را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در دیدار «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «واگیت علی اکبراف» رئیس شرکت نفتی لوک اویل توسعه صنعتی میادین نفت و گاز در دریای خزر مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این دیدار طرفین، درباره فعالیت‌های این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفت و گاز روسیه و جهان است، در ترکمنستان گفت و گو کردند.
 
علی اکبراف در جریان فعالیت‌های شرکت لوک اویل در بخش ترکمنی دریای خزر، تعدادی پیشنهاد برای استقرار بیشتر و مشارکت در پروژه‌های بزرگ برای تنوع بخشی به بخش هیدروکربنی ترکمنستان را ارائه کرد.
 
رئیس جمهور ترکمنستان در این گفت و گو، بردارهای سیاست ملی انرژی از جمله تشویق سرمایه گذاری و توسعه زیرساختی مجتمع سوخت و انرژی، گسترش جغرافیای در عرضه بین المللی هیدروکربن ها را تشریح کرد.
 
 در این گفت وگو، به توسعه نوآورانه صنعت نفت و گاز با تاکید بر استانداردهای بالای زیست محیطی فناوری‌های پیشرفته که یکی از اولویت‌های اصلی لوک اویل در اجرای پروژه است، توجه ویژه شد.
 
قبلا موضوع مشارکت لوک اویل در توسعه میدان دوستلیک در نشستی بین رئیس جمهور ترکمنستان و اکبراف در فوریه سال جاری مورد بحث قرار گرفته بود.
۱۰ آذر ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۵۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.