12
در دیدار مدیران عامل نفت خزر و تأسیسات دریایی تأکید شد

توسعه همکاری‌های نفت خزر و تأسیسات دریایی

توسعه همکاری‌های نفت خزر و تأسیسات دریایی
مدیران عامل شرکت نفت خزر و مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر به نقل از شرکت تأسیسات دریایی ایران، نشست بررسی هم‌افزایی فعالیت‌های مشترک شرکت‌های مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران و نفت خزر با حضور مدیران عامل و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت (شنبه، چهارم دی‌ماه) برگزار شد.
 
محمدرضا زهیری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در این نشست از آمادگی این شرکت برای انجام فعالیت‌های پرشمار دریایی در خزر خبر داد و گفت: شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، با بهره‌گیری از شرکت‌های زیرمجموعه فعال در داخل و خارج از ایران، در حوزه‌های مختلفی نظیر پشتیبانی و راهبری شناورها، تعمیر و نگهداری و راه‌اندازی سکوها و ارائه خدمات فناوری و ارتباطات و مخابرات در دریا، آماده ارائه خدمات به فعالیت‌های توسعه‌ای نفت خزر و صنعت نفت کشور است.
 
وی با برشمردن امکانات این شرکت از جمله  ۱۹ فروند شناور کوچک و بزرگ با توانمندی‌های گسترده از لوله‌گذاری و نصب سازه‌های سنگین تا انجام خدمات مساحی، غواصی، ترنچ و کاترساکشن، شناور غدیر ۵۰۰۰  را نماد ارزشمند و سرمایه‌ای ملی برای ایران دانست و تأکید کرد: این شناورها با افتخار بیش از ۱۱ سکوی پارس جنوبی، جکت‌ها، پایه‌های مشعل و ... را برای افزایش تولید گاز کشور برای شرکت ملی نفت ایران نصب کرده است.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی با تأکید بر توانمندی تأسیسات دریایی در انجام همه فعالیت‌های دریایی با شناورهای ملکی خود، حوزه فعالیت‌های این شرکت را از دریای خزر تا خلیج فارس و دریای عمان و انجام پروژه‌های بین‌المللی دانست و تصریح کرد: اهتمام این مجموعه بر انجام پروژه‌های دریایی و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی شرکت است.
 
زهیری مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت را در راستای افزایش ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در مدار سراسری کشور، ایجاد خط لوله کیش به عسلویه، انتقال سکوی 12C به 11B، ایجاد خط لوله فاز ۱۱ به ۱۲ و خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی برشمرد و گفت: با انجام این چهار پروژه به یاری خدا می‌توانیم گام مهمی را برای افزایش تولید گاز برای زمستان آینده کشور برداریم.
 
مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این نشست اظهار کرد: گسترش همکاری‌ها بین این شرکت و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به طرح توسعه خزر جنوبی کمک می‌کند.
۷ دی ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۷۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.