12
با حضور مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران انجام شد

بررسی راهکارهای تقویت تعاملات ملی نفت و نفت خزر در حوزه HSE

بررسی راهکارهای تقویت تعاملات ملی نفت و نفت خزر در حوزه HSE
نخستین نشست ارزیابی و شناخت فرصت ها، چالش ها و تقویت تعاملات مشترک HSE شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، در این نشست که با حضور مانی عبدالله زاده؛‌ مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراد کمالی؛ مدیرعامل و شماری از مدیران ستادی و عملیاتی شرکت نفت خزر برگزار شد، اقدامات انجام شده در خصوص الزامات HSE و تقویت تعاملات مشترک در این شرکت بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت نفت خزر در این نشست، ضمن اشاره به اهمیت و نقش محوری این شرکت در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت گفت: در برنامه های روزانه شرکت، اولویت نخست کار، توجه به مقوله ایمنی است و در این راستا موضوع آموزش و فرهنگ سازی در سطوح مختلف عملیاتی، پشتیبانی و اجرایی سازمان مورد تاکید است.
وی توجه به الزامات ایمنی در صنعت نفت را بسیار مهم دانست و گفت: این فرهنگ سازمانی باید در نگاه، تفکر و رفتار همه ما نهادینه شده و اولویت اصلی فعالیت های عملیاتی تلقی شود.
کمالی با اشاره به سیاست های کلان وزارت نفت در این حوزه و دیدگاه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که شرکت نفت خزر را به عنوان محور فعالیت های صنعت نفت در شمال کشور می دانند، گفت: برنامه های آتی توسعه و تولید، حفاظت و نگهداشت از سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر (بزرگ ترین سوپر ریگ خاورمیانه) به عنوان یکی از اولویت های اصلی مدنظر قرار دارد و بر همین اساس لازم است تا توجه ویژه ای به الزامات HSE در بخش های ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت نفت خزر اظهار داشت: سلامت نیروی انسانی در محیط کار و کارآمدی سکو، شناورها و تجهیزات با رعایت استانداردها و ضوابط ایمنی ارتباط مستقیم دارد و توجه بیش از پیش به رعایت استانداردها در دستگاه ها و تجهیزات حفاری و لحاظ دستورالعمل ها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 
در ادامه این جلسه مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران نیز به دستورالعمل ها و ابلاغیه وزارت نفت در بحث الزامات HSE به ویژه در مقوله ایمنی، اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی به موازات دوره های آموزشی می تواند در پیشگیری از حوادث شغلی تاثیر گذار باشد.
عبدالله‌زاده افزود: در مباحث ایمنی، هدف اصلی ما حذف یا کاهش حوادث تکراری در سطح فعالیت های عملیاتی شرکت ملی نفت ایران است و با توجه به برنامه های شرکت نفت خزر در اجرای پروژه های توسعه ای در دریای خزر و استان های شمال کشور، در تلاش هستیم تعاملات نزدیک و مستمر خود را در حوزه HSE افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی موثر با شاخصه های کار حفاری و اقدامات اصلاحی در راستای اثر بخشی آنها، همسو با ریشه یابی علل حوادث و راهکارهای جلوگیری از وقوع و کاهش ضریب حادثه در آبهای عمیق دریای خزر از مواردی محسوب می شود که لازم است مورد اهتمام واقع شود.
مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران به سه شاخص مهم در حوزه ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: داشتن نیروی انسانی ماهر و کارآمد و آگاه به ریسک‌های کاری، حفظ آمادگی در گذر زمان از طریق تمرین و فراهم کردن ملزومات و تجهیزات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث و مقابله با رویدادهای احتمالی در فعالیت های آتی شرکت نفت خزر بسیار مهم و ضروری است.
عبدالله‌زاده با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده و پیگیری‌ شرکت‌های زیرمجموعه برای ارتقای سطح HSE افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه ایمنی در توسعه و پیشبرد اهداف تولیدی در مناطق عملیاتی و با عنایت به تأکیدات مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، لازم است با جدیت و تلاش بیشتر به رعایت الزامات HSE در جهت توسعه و پیشبرد فعالیت های مهم حوزه خزر پرداخته شود.
 در پایان این نشست، مدیران و روسای شرکت نفت خزر ضمن بیان اقدامات و مشکلات موجود در این حوزه، به بحث و تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و در راستای بهبود مباحث HSE در شرکت نفت خزر نیز تصمیماتی اتخاذ گردید.

بررسی راهکارهای تقویت تعاملات ملی نفت و نفت خزر در حوزه HSE1

 

بررسی راهکارهای تقویت تعاملات ملی نفت و نفت خزر در حوزه HSE2

 

بررسی راهکارهای تقویت تعاملات ملی نفت و نفت خزر در حوزه HSE3

 

بررسی راهکارهای تقویت تعاملات ملی نفت و نفت خزر در حوزه HSE4

۱۲ دی ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۷۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.