12

کشف یک چاه بزرگ گاز شیل در مرکز چین

کشف یک چاه بزرگ گاز شیل در مرکز چین
تهران – ایرنا – سینوپک بزرگترین پالایشگاه نفت چین بیش از ۱۰۵ میلیارد مترمکعب گاز شیل در استان هوبی در مرکز این کشور کشف کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، مسئولان میدان نفتی سینوپک جیانگ هان اعلام کردند که این چاه اکتشافی در منطقه لیچوآن هانگ شینگ در استان خودمختار انشی توجیا و میائو قرار دارد و حجم تولید روزانه گاز شیل آن ثابت است.
 
گاز شیل عمدتا از متان است و یک منبع جدید و پاک انرژی در نظر گرفته می شود.
 
منابع وابسته به این میدان نفتی گفتند که اکتشاف و توسعه شیل در این منطقه به دلیل عمق زیاد دفن و فشار پوسته، دشوار است.
 
این دومین چاهی است که تولید ثابتی دارد. اولین چاهی که در این منطقه به بهره برداری رسید، بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب گاز شیل تولید کرده است.
 
گاز شیل، گازی است که در میان سنگ های سخت و ساختارهای شیل به صورت درگیر، محصور شده است‌ و آزادسازی آن به استفاده از فناوری موسوم به شکست هیدرولیک نیاز دارد. این گاز بصورت روزافزون در حال کسب اهمیت بیشتری در آمریکا و چین به عنوان منبعی برای گاز طبیعی است.
 
اشتهای چین برای استفاده از گاز طبیعی در سال های اخیر در حال افزایش است. از سوی دیگر این کشور در حال تشویق بخش های مختلف صنعتی برای استفاده از گاز مایع به جای سوخت زغال سنگ است.
 
چین از سال ۱۹۹۳ میلادی به یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و گاز جهان تبدیل شده است و اکنون نزدیک به ۶۰ درصد از نفت مورد نیازش را از خارج تامین می کند.  
 
این کشور همچنین با هدف تامین انرژی خود، اولین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به این کشور را در سال ۲۰۰۹ میلادی مورد بهره برداری قرار داد و اکنون سه خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به چین وجود دارد که سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به چین منتقل می کند.
۴ بهمن ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۹۲

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.