12
استاندار گیلان:

هدف دولت فعال شدن سایت نفتی خزر است

هدف دولت فعال شدن سایت نفتی خزر است
دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان سایت نفتی خزر را یکی از ظرفیت‌های گیلان در برداشت نفت دانست و گفت: در دریای خزر مخازن نفتی وجود داشته و در سال ۹۰ رودسر به عنوان پشتیبان سایت خزر معرفی شد ولی در دولت یازدهم و دوازهم این سایت به فراموشی سپرده شد لذا در این خصوص جلساتی با مدیرعامل شرکت نفت خزر برگزار و کارگروهی تشکیل و هدف ما فعال شدن این سایت است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی گرانقدر اسوه تلاش، ایثار، وفاداری و امام‌شناسی بوده و باید جوانان و بانوان این بانوی گرانقدر را الگوی خود قرار دهند.
 
وی اصحاب رسانه را بازوی مقاوم جمهوری اسلامی دانست و گفت: رسانه‌ها در گیلان بازوی توانمند انقلاب بوده و در تمامی بحران‌ها در دوش تا دوش مسئولان به حل مشکلات جامعه کمک کردند. 
 
استاندار گیلان با اشاره به اقدامات موثر دولت در خصوص کنترل شیوع کرونا در کشور افزود: زمانی دولت سیزدهم کشور را در دست گرفت که کرونا در اوج شیوع خود بوده و کشورهای خارجه هیچگونه واکسنی به جمهوری اسلامی تحویل نمی‌داد ولی با اقدامات صورت گرفته واکسن به میزان کافی وارد کشور و گیلان شده است. 
 
عباسی نقش رسانه در کنترل شیوع کرونا در کشور و به ویژه گیلان‌ را بسیار موثر دانست: مردم در ابتدا از تزریق واکسن کرونا واهمه داشتند ولی اکنون با تلاش رسانه و آگاهی بخشی این قشر از جامعه گیلان در تزریق واکسن کرونا دارای رتبه اول است که جای بسیار قدردانی دارد. 
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکل ذخایر کالاهای اساسی در گیلان بیان کرد: غلات باید برای ۶ماه در کشور وجود داشته باشد ولی وضعیت ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی کشور در ابتدای دولت بسیار نا مناسب بوده است به طوری که ذخایر کالای اساسی در گیلان یک ماه بوده است که اکنون این امر به طور کامل برطرف شده و تا اردیبهشت ماه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نرخ تورم در کشور بسیار رو به کاهش است، تصریح کرد: نرخ تورم در چند ماه گذشته از ۴۴ درصد به ۴۲ درصد رسیده و حالت نزولی دارد زیرا قیمت‌ها بر اساس ارزش واقعی در بین مردم توزیع خواهد شد. 

 

عباسی با اشاره به روند بودن بسیاری از واحدهای تولیدی در گیلان در چند سال گذشته به دلیل کمبود تسهیلات و بدهی‌های بانکی افزود: بنده به عنوان استاندار گیلان اولین بازدیدهای میدانی خود از واحدهای تولیدی انجام داده و متأسفانه اکثر واحدهای تولیدی به دلیل بدهی رهاشده بوده است ولی خوشبختانه اکنون ریل صنعت در گیلان به حرکت در آمده است. 

 

وی با اشاره به افتتاح‌های ناقص پروژه‌های عمرانی دولت سابق در استان گیلان بیان کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در گیلان مثل راه‌آهن رشت_قزوین، تالار مرکزی رشت به طور ناقص افتتاح شده است که جای بسیار تاسف دارد زیرا برای استانی مثل گیلان قابل قبول نیست بسیاری از ایستگاه‌های راه آهن رشت قزوین در شهرستان‌های رودبار، امام زاده هاشم و لوشان ساخته نشده است. 

 

استاندار گیلان پسماند را یک ابر چالش در گیلان داسنت و بیان کرد: پسماند یک ابر چالش در گیلان است و در جلسه استانداران با رئیس جمهور به وضعیت پسماند در گیلان اشاره و رئیس جمهور دستور پیگیری‌های لازم  را در این خصوص دادند. 

 

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به تامین امنیت غذایی در گیلان گفت: تامین امنیت غذایی در گیلان مهم‌ترین هدف دولت در کشور و گیلان است و در این راستا اقدامات خوبی اندیشیده شده است. 

 

وی از جلسه با وزیر صمت در خصوص حل مشکلات واحدهای صنعتی در گیلان خبر داد و افزود: در برخی از بنگاه‌های تولیدی در گیلان مواد اولیه به دلیل دپو در گمرک وجود نداشته است و برخی از این موارد در جلسه با وزیر صمت مشکلات آنان برطرف و تعدادی از آنان ظرفیت تولیدی خود را افزایش دادند. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب و کار در این استان در بهترین شرایط در حال اجرا است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون ۷۲ مجوز کسب‌و کار در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و گردشگری در این سامانه ثبت شده است. 

 

عباسی از برخورد جدی با دستگاه‌های مختل کننده تولید در گیلان خبر داد و گفت: با دستگاه‌هایی که در راستای تولید سرمایه گذار را معطل کند با آن مدیر برخورد خواهد شد زیرا دغدغه خانواده و مقام معظم رهبری و کشور بحث اشتغال است. 

 

وی یکی از مباحث مطرح شده در سفر رئیس جمهور به روسیه را تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا عنوان کرد و افزود: استان‌گیلان به دلیل همسایگی با کشورهای عضو اوراسیا و اتحادیه شانگهای دارای ظرفیت خوبی در راستای صادرات محصولات متنوع است لذا در این خصوص و به منظور سهولت در مبحث صادرات یکی از مباحث مطرح شده در جلسه رئیس جمهور با رئیس جمهور روسیه تکمیل راه آهن رشت_آستارا  بوده و به نتایج و توافقات خوبی دست یافتند. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به گردشگری و صادرات دریایی بیان کرد: توجه به اقتصاد و گردشگری دریایی بسیار می‌تواند به رشد تولید، اقتصاد و افزایش اشتغال در گیلان کمک کند لذا توجه به تکمیل و افتتاح کریدور شمال به جنوب اقدامات خوبی آغاز و توسط دولت در حال پیگیری است. 

 

عباسی با گله‌مندی از کاهش میزان باغات تولید چای در گیلان گفت: چای تولید شده در گیلان یکی از با کیفیت‌ترین چای‌های تولید شده در جهان بوده و باید از این محصول ارزشمند در راستای گسترش صادرات استفاده شود لذا جای تاسف دارد که میزان باغات چای در گیلان از ۳۲ هزار هکتار به ۲۳ هزار هکتار رسیده است. 

 

وی با تاکید بر اهتمام مسوولان جهاد کشاورزی به مسئله آبخیزداری در اراضی کشاورزی بیان کرد: در چند سال گذشته میزان برنج تولید شده در گیلان با کاهش نسبی مواجه شده است به این منظور متولیان امر به ویژه جهاد کشاورزی باید به مسئله آبخیزداری و زهکشی در شالیزارها و اراضی کشاورزی توجه ویژه شود. 

 

استاندار گیلان با اشاره به سهم ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در گیلان بیان کرد: در چهار سال سهم استان گیلان ۹۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی بوده و تا کنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد در حال ساخت و اراضی مورد نظر مشخص شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

 

عباسی سایت نفتی خزر را یکی از ظرفیت‌های گیلان در برداشت نفت دانست و گفت: در دریای خزر مخازن نفتی وجود داشته و در سال ۹۰رودسر به عنوان پشتیبان سایت خزر معرفی شد ولی در دولت یازدهم و دوازهم این سایت به فراموشی سپرده شد لذا  در این خصوص جلساتی با مدیرعامل شرکت نفت خزر برگزار و کارگروهی تشکیل و هدف ما فعال شدن این سایت است.

۴ بهمن ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۹۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.