12
در نمایشگاه صنعت نفت اهواز

شرکت‌های نفت خزر و پتروایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت‌های نفت خزر و پتروایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
شرکت‌های نفت خزر و پترو ایران در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های نفت خزر و توسعه پتروایران امروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز به امضای مهندس مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر و سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران رسید.
با توجه به تجربه‌های دو شرکت در حوزه بالادست صنعت نفت در این تفاهم‌نامه بر توسعه همکاری‌ها، امکان‌سنجی و مطالعه موردی و تکمیل چاه‌ها و تجهیزات سرچاهی، درون‌چاهی و انتقال هیدروکربن از بستر دریا با شناور پالایشی (FPSO) تأکید شده است.
شایان ذکر است در این تفاهم‌نامه دو طرف توافق کردند نسبت به آزمایشی طولانی‌ مدت چاه‌های بلوک ۶ در بخش میانی دریای خزر که در عمق ۷۰۰ متری بستر دریا قرار دارد همکاری کنند و بر انجام عملیات اکتشافی و توسعه در بلوک‌های دارای اولویت حوزه خزر جنوبی که مطالعات آن پیش ازاین انجام گرفته تأکید شده است.
شایان ذکر است این تفاهم‌نامه پس از تشکیل جلسات کمیته همکاری های مشترک و انجام مطالعات کارشناسی به تفصیل در ۷ بند تنظیم شده و مقرر است هر دو طرف در حیطه تجربه‌های و تخصص‌های مورد نیاز برای توسعه و بهره‌برداری از خزر جنوبی همکاری داشته باشند.
نفت خزر و پتروایران1

 

نفت خزر و پتروایران2

۱۹ بهمن ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۸۰۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.