12
با رویکرد همکاری با دانشگاه

قرارداد پژوهشی نفت خزر با دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد

قرارداد پژوهشی نفت خزر با دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر مراسم امضاء قرارداد پژوهشی با دانشگاه صنعتی سهند تبریز با هدف بهره مندی از پژوهش کاربردی در حوزه آبهای عمیق خزر برگزار شد.
بر اساس این گزارش محمد سعید حسین زاد رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: این پروژه‌ پژوهشی با عنوان "طراحی سیستم پهلوگیری ایمن کشتی و شناورهای پشتیبان سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر" است که متولی آن مدیریت مهندسی و ساختمان نفت خزر می باشد و به منظور افزایش ایمنی برای تردد کارکنان به سکو برنامه‌ریزی شده است. وی تصریح کرد، هدف نهایی از اجرای این پروژه طراحی و ارائه‌ نقشه‌های ساخت یک سیستم پهلوگیری است.
مهندس کمالی مدیر عامل شرکت نفت خزر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1401 با عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: در راستای تقویت همکاری با مجموعه های دانش بنیان با توجه به اینکه شرکت نفت خزر بعنوان تنها شرکت در کشور و منطقه خاورمیانه می باشد که در حوزه آبهای عمیق فعالیت می کند و این حوزه نیز سراسر نیازمند دانش و فناوری های پیشرفته می باشد و ارتباط با دانشگاه ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: خوشحالم از اینکه توفیق حاصل شد جلسه مربوط به ارتباط صنعت و دانشگاه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل پژوهشی در نفت خزر برگزار شد، تلاش و اقدامات همکارانم در حوزه پژوهش شرکت با دانشگاه صنعتی سهند تبریز طی چند سال گذشته منتج به انعقاد این قرارداد شد.
کمالی با تاکید بر اینکه نفت خزر به عنوان تنها شرکت بالادستی آب عمیق کشور است که عمده فعالیت های آن می تواند همسو با فعالیت های مجموعه های دانش بنیان تبلور یابد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی سهند و در راستای تقویت همکاری با دانشگاه می توان در حوزه های متعدد و مرتبط با فعالیت‌های شرکت نفت خزر همکاری‌های دو جانبه صورت پذیرد.
دکتر قره‌باغی رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز ضمن ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه سهند با نفت خزر گفت: یکی از اهداف اصلی این دانشگاه از بدو تاسیس رفع نیازهای صنعت در کشور بوده که در همین راستا هدف گذاری خاصی برای این مهم ترسیم شده است که می توان به تاسیس دو پژوهشکده مرتبط با نفت و همکاری با شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران را اشاره کرد.
قره باغی افزود: رویکرد ویژه به تحقیقات در این دانشگاه منتج به تشکیل رشته های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در حوزه صنعت شده است و در حال حاضر این دانشگاه با توان علمی بالا دارای 10 دانشکده و بیش از 200 نفر عضو هیأت علمی که در رشته‌های مختلف مهندسی نظیر مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، متالوژی و ... با بیش از 6000 دانشجو بوده که 45 درصد از آن‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

جلسه با دانشگاه سهند1

 

جلسه با دانشگاه سهند2

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
کد خبر : ۱,۸۳۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.