12
در دیدار وزیر نفت ایران با معاون نخست وزیر آذربایجان

توافق ایران و باکو برای توسعه میدان‌های مشترک دریای خزر در قالب کمیته مشترک انجام شد

توافق ایران و باکو برای توسعه میدان‌های مشترک دریای خزر در قالب کمیته مشترک انجام شد
وزیر نفت با اشاره به انتقال ۲ میلیارد مترمکعبی گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق خاک ایران، از افزایش دو برابری حجم انتقال گاز خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ خردادماه) در دیدار با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان اظهار کرد: در این گفت‌وگو درباره توسعه میدان‌های مشترک انرژی در دریای خزر در قالب کمیته مشترک توافق‌هایی انجام شد.
 
وی به توانمندی شرکت‌های ایرانی در بحث فنی و مهندسی انرژی اشاره کرد و گفت: قرار شد در توسعه میدان‌های نفتی و گازی از ظرفیت پیمانکاران ایران استفاده شود.
 
در این دیدار نیز معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری موفقیت‌آمیز سه‌جانبه میان ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در انتقال گاز گفت: همکاری‌ها در بخش انرژی می‌تواند به توسعه پایدار در منطقه منجر شود.
 
وی از تشکیل کارگروه مشترک مطالعه در بخش توسعه انرژی میان دو کشور خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، فعال کردن دیپلماسی انرژی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه از اهداف سفر هیئت نفتی کشورمان اعلام شده است.
 
وزیر نفت دیروز (چهارشنبه، ۱۱ خردادماه) برای شرکت در رویدادهای هفته انرژی باکو و مذاکره با مقام‌های حاضر در این رویداد بین‌المللی سه روزه عازم آذربایجان شد.
 
این رویدادها یکم تا سوم ژوئن (۱۱ تا ۱۳ خردادماه) با حمایت رسمی وزارت انرژی جمهوری آذربایجان و سوکار برگزار می‌شود. نمایشگاه نفت ‌و گاز کاسپین نخستین نمایشگاهی است که پس از استقلال جمهوری آذربایجان سالانه به‌صورت مداوم برگزار می‌شود و بیش از ۲۵۰ شرکت از سراسر جهان را گردهم خواهد آورد.
۱۲ خرداد ۱۴۰۱
کد خبر : ۱,۸۶۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.