12
رئیسی در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه بیان کرد

سطح بالای روابط تهران و مسکو در بخش انرژی

سطح بالای روابط تهران و مسکو در بخش انرژی
رئیس‌جمهوری با اعلام اینکه روابط ایران و روسیه در عرصه تبادلات تجاری و همکاری‌ در بخش انرژی در سطح بالایی جریان دارد، گفت: دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری در حوزه‌های انرژی از جمله سوآپ دارند.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه (هشتم تیرماه) در آخرین بخش از برنامه‌های سفر به ترکمنستان در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: پس از سفر بنده به روسیه، سفرهای متقابل متعددی از سوی مقام‌های مربوطه به‌منظور پیگیری توافق‌های دو کشور صورت گرفته و روند اجرای این توافق‌ها از سرعت مطلوبی برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه ایران تعاملات و مناسبات خود با روسیه را در چارچوب روابط راهبردی دنبال می‌کند، افزود: روابط دو کشور در عرصه تبادلات تجاری و همکاری‌ها در بخش انرژی در سطح بالایی جریان دارد، اما با توجه به زمینه‌های موجود دو کشور، این مناسبات همچنان ظرفیت زیادی برای گسترش دارند.
 
رئیس‌جمهوری بر ضرورت حمایت دو کشور از تقویت کریدور شمال - جنوب تأکید و اظهار کرد: ایران و روسیه ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری در حوزه‌های انرژی از جمله سوآپ دارند.
 
رئیسی همچنین با تأکید بر اینکه مکانیسم‌های لازم برای تقویت روابط بانکی و پولی ایران و روسیه باید به‌طور مرتب تقویت شود، تصریح کرد: تبادلات مالی دو کشور باید در چارچوبی مستقل از سیستم تبادلات مالی غربی گسترش یابد تا هیچ کشوری نتواند بر آن اعمال نفوذ و فشار کند.
 
استقبال روسیه از افزایش همکاری‌های ۲ کشور در زمینه انرژی
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه به‌واسطه برگزاری ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر فرصت دیدار دوباره با ابراهیم رئیسی برای او فراهم شده است، یادآور شد: در ماه‌های اخیر حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی دو کشور افزایش خوبی داشته که این مسیر باید ادامه یابد.
 
وی همچنین از پیشنهاد رئیس‌جمهوری کشورمان در زمینه افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی از جمله سوآپ استقبال کرد.
 
رئیس‌جمهوری روسیه از ابراهیم رئیسی درخواست کرد که سلام‌ گرم وی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری برساند.
۱۱ تیر ۱۴۰۱
کد خبر : ۱,۸۸۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.