12

سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری امارات در صنعت نفت ترکمنستان

سرمایه‌گذاری میلیاردی امارات در صنعت نفت ترکمنستان
نایب رئیس شورای اجرای «دبی » از سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری شرکت «دراگون اویل» در بخش نفت و گاز ترکمنستان در 15 سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سعید المکتوم»، نایب رئیس شورای اجرای دبی از برنامه شرکت «دراگون اویل»، برای سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری در پروژه های ترکمنستان در 15 سال آینده، خبر داد.
 
وی این مطلب را در جریان همایش بین‌المللی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ترکمنستان که اخیرا به میزبانی امارات برگزار شد اعلام و از تحول بخش انرژی ترکمنستان و گذار به منابع انرژی تجدیدپذیر به عنوان زمینه‌های امیدارکننده برای تجارت عربی، نام برد.
 
در این راستا المکتوم خاطرنشان کرد که امارات متحده عربی از تجربه گسترده‌ای در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، هسته‌ای و هیدروژن برخوردار است.
 
نایب رئیس شورای اجرای دبی همچنین بر اهمیت گسترش همکاری از جمله از طریق انتقال دانش و تجربه و تسهیل بیشتر دسترسی به بازار ترکمنستان برای سرمایه‌گذاران خارجی اشاره و تاکید کرد که اصلاحات جدید در این کشور و نوسازی قوانین ملی به طور فعال به این امر کمک می‌کند.
 
وی افزود: اخیرا ترکمنستان گام‌های مهمی برای توسعه تجارت برداشته است و تشدید تماس‌ها به پیشرفت‌های متعدد در ایجاد فضای تجاری مطلوب در این کشور کمک کرده است.
 
دراگون اویل، یک شرکت نفت و گاز ایرلندی-اماراتی است که در زمینه اکتشاف، استخراج، بازاریابی و فروش نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می‌کند.
 
این شرکت در حال حاضر دارای فعالیت‌های استخراج نفت در بخش ترکمنستانی دریای خزر و نیز در میادین نفتی تونس می‌باشد.
 
دفتر مرکزی این شرکت در شهر دبی، امارات قرار دارد و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار ایرلند معامله می‌شود.
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
کد خبر : ۱,۹۹۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.