12
با هدف توسعه همکاری های نفتی ایران و آذربایجان در دریای خزر

نشست تخصصی کارشناسان فنی شرکت نفت خزر و شرکت نفت آذربایجان برگزار شد.

نشست تخصصی کارشناسان فنی شرکت نفت خزر و شرکت نفت آذربایجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، کارشناسان ادارات زمین شناسی، ژئوفیزیک، حفاری و مهندسی نفت به سرپرستی یوسف اعتمادی، مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر با مدیران و کارشناسان شرکت نفت آذربایجان (سوکار) دیدار و گفتگو نمودند. در این دیدار علاوه بر طرح و بررسی مسائل تخصصی در حوزه های زمین شناسی، حفاری و ژئوفیزیک، راه های گسترش همکاری های نفتی بین دو کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت .

 

بر اساس این گزارش، خوشبخت یوسف زاده معاون اول شرکت سوکار آذربایجان با ابراز خرسندی از حضور متخصصان شرکت نفت خزر در آذربایجان افزود: ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری جمهوری آذربایجان و ایران در بخش انرژی وجود دارد که می تواند به توسعه اقتصادی دو کشور کمک شایانی نماید.                           

وی با اشاره به این که فرصت مناسب برای همکاری در حوزه اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز ایجاد شده و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود، بر ضرورت و اهمیت تداوم مذاکرات دو کشور در این زمینه تاکید نمود. 
در حاشیه این نشست تخصصی، کارشناسان شرکت نفت خزر از موسسه زمین شناسی، ژئوفیزیک و واحد تولیدی " آذنفت " شرکت سوکار بازدید نمودند.

یوسف اعتمادی در خصوص این نشست گفت: ضمن بررسی مسائل اجرایی مربوط به فعالیت های اکتشافی و توسعه میادین نفت و گاز در دریای خزر و بخش خشکی، چشم انداز همکاری های نفتی بین ایران و آذربایجان با توجه به حضور فعال هر دوکشور در دریای خزر مورد تبادل نظر قرار گرفت. وی استفاده مشترک از نرم افزارهای پیشرفته رایج در صنعت نفت و گاز ، انجام مطالعات مشترک داده های لرزه ای منطقه ای را از فرصت های پیش روی جهت همکاری متخصصان صنعت نفت و گاز ایران و جمهوری آذربایجان عنوان نمود.

شایان ذکر است در مرداد ماه سال گذشته نیز گروهی از متخصصان شرکت سوکار به سرپرستی خوشبخت یوسف زاده در نشست تخصصی که با حضور کارشناسان ادارات زیرمجموعه مدیریت اکتشاف شرکت نفت خزر برگزار شد با توانمندی ها و دستاوردهای کسب شده در آبهای عمیق دریای خزر توسط شرکت نفت خزر آشنا شدند.

شایان ذکر است دکتر روحانی رییس جمهور محترم، هشتم شهریور ماه جاری در نشست با خبرنگاران داخلی و بین المللی در پاسخ به سوال خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان در خصوص همکاری های ایران با کشورهای همسایه خزر دریای خزر گفت:

ایران و آذربایجان در زمینه های اقتصادی و انجام فعالیت های مشترک در دریای خزر می توانند همکاری‌های فراوانی داشته باشند. ایشان همچنین از انجام مذاکرات بین دو کشور و احتمال کار مشترک در یک منطقه نفتی در دریای خزر خبر داد.

دکتر زمانی نیا معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، توسعه همکاری های نفتی ایران و آذربایجان در دریای خزر با هدف گره زدن منافع اقتصادی و سیاسی دو کشور در مسیر حفظ ثبات منطقه و دستیابی به اهداف بلند مدت صنعت نفت در دریای خزر را از راهبردهای عملیاتی آن معاونت بر شمرد که می تواند منجر به ارتقا جایگاه انرژی جمهوری اسلامی ایران شده و منافع و امنیت ملی کشور را مطابق با اهداف تعیین شده در سند دیپلماسی انرژی تامین و بهبود بخشد .

 

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۸۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.