12
با دریافت مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات

افتخاری دیگر برای فرزند نفت خزر ثبت شد .

افتخاری دیگر برای فرزند نفت خزر ثبت شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، فرزند یکی از همکاران این شرکت با کسب موفقیت علمی و دریافت مدال طلای مسابقات اختراعات جهانی 2016 کانادا افتخار دیگری را به نام خود و میهن اسلامی ثبت نمود .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، فرزند یکی از همکاران این شرکت با کسب موفقیت علمی و دریافت مدال طلای مسابقات اختراعات جهانی 2016 کانادا افتخار دیگری را به نام خود و میهن اسلامی ثبت نمود .

بهنام رحمانلو فرزند سعید رحمانلو رئیس اداره حفاری شرکت نفت خزر به عنوان یکی از پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی و ارائه دستگاه جذب گوگرد از سوخت با استفاده از نانو کاتالیست جذب در دمای محیط گردید . وی با ارائه این طرح در بخش مهندسی این مسابقات مدال طلا را کسب نمود .

بهنام رحمانلو مخترع این دستگاه اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه و نانو کاتالیست جدید بر اساس جذب گوگرد، امکان کاهش میزان آن فراهم می­شود. این نانو کاتالیست قابلیت جذب و ایجاد واکنش هیدروژن با گوگرد را دارد و در انتها دو عمل جذب و تبدیل گوگرد صورت می­گیرد. مزایای این نانو کاتالیست را می توان کاهش آلاینده های زیست محیطی، تولید مستقیم یک محصول بسیار کارآمد و کم هزینه ،کاهش مراحل تولید و نیز استفاده در دمای محیط را به عنوان مهمترین خاصیت این روش برشمرد.

این گزارش می افزاید در ده­های اخیر توجه زیادی به بهبود شرایط آب و هوایی و کاهش آلاینده های ناشی از سوختن سوخت های فسیلی شده است. یکی از این آلاینده­ها حضور ترکیبات گوگردی در گازهای خروجی ناشی از احتراق در خودروهاست که نقش موثری در تغییرات آب و هوایی دارند. به طور کلی خارج کردن گوگرد و مرکاپتان از سوخت ها در فرآیند­های سنتی معمولا با افزایش دما انجام می­شود که این امر ضمن در بر داشتن هزینه بالا با خطر انفجار نیز همراه است.

بهنام رحمانلو مدیر تیم پژوهشگران و مخترع این اختراع نوآورانه خبر از ساخت پایلوت صنعتی این دستگاه در آینده ای نزدیک را داد. همچنین محمد تقی رستمی و فردین ویسی در این پروژه ، تیم تحقیقاتی را حمایت کردند .

شایان ذکر است مسابقات جهانی اختراعات 2016 با حضور 36 کشورجهان و بیش از دو هزار مخترع در کشور کانادا و شهر تورنتو  با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین، انجمن اختراعات مالکیت فکری جهانی و سازمانهای علمی و تحقیقاتی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد .                                                               
روابط عمومی شرکت نفت خزر این موفقیت علمی را به خانواده محترم مهندس رحمانلو تبریک گفته و برای همه فرزندان این شرکت آرزوی بهروزی و موفقیت دارد.

 

۱۱ مهر ۱۳۹۵
کد خبر : ۱,۰۴۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.