12
با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت و معاونین ستادی

مراسم معارفه دکتر دلاویز مدیر عامل شرکت نفت خزر انجام شد

مراسم معارفه دکتر دلاویز مدیر عامل شرکت نفت خزر انجام شد
آیین معارفه دکتر محسن دلاویز مدیر عامل شرکت نفت خزر و تقدیر از زحمات فرهنگ خطیبی سرپرست شرکت با حضور علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و جمعی از معاونین ستادی و مدیران ارشد شرکت نفت خزر برگزار شد.

آیین معارفه دکتر محسن دلاویز مدیر عامل شرکت نفت خزر و تقدیر از زحمات فرهنگ خطیبی سرپرست شرکت با حضور علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و جمعی از معاونین ستادی و مدیران ارشد شرکت نفت خزر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، در این مراسم علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت های انجام شده در دوره سرپرستی آقای فرهنگ خطیبی، از انتصاب دکتر دلاویز به لحاظ سوابق کاری، اجرایی و همچنین به لحاظ عضویت در کمیته عالی نظارت بر منابع نفتی ابراز خرسندی نمود. وی در سخنانی با اشاره به اینکه امکان سرمایه گذاری و اکتشاف در خزر بایستی به صرفه و اقتصادی باشد، تصریح کرد: انتظار داریم مدیرعامل شرکت نفت خزر با برنامه ریزی لازم زمینه حضور سرمایه گذاران قوی بین المللی را برای توسعه خزر فراهم آورد.  مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه افزود: با عنایت به سوابق متعدد و روابط برون سازمانی دکتر دلاویز امید است با همکاری نهادهای مرتبط و تعاملات برون سازمانی ، اهداف شرکت نفت خزر به نحو مطلوبی محقق گردد .

کاردر با اشاره به اینکه استقرار سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و فعالیت در دریای خزر نماد بارز حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در این منطقه است یادآور شد: امیدواریم در فضای پسا برجام و با افزایش تعاملات بین المللی، منافع شرکت نفت خزر از طریق جذب سرمایه خارجی و انتقال تکنولوژی آب عمیق تامین گردد .

بر اساس این گزارش، فرهنگ خطیبی معاون شرکت نفت خزر که در این ایام سرپرستی شرکت را نیز عهده دار بود با تاکید بر نقش تلاش و خودباوری متخصصان نفت خزر در تحقق دستاوردهای این شرکت تصریح نمود: بدون شک شرکت نفت خزر در طول این دو دهه با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است لیکن به رغم تمامی محدودیت ها و موانع، سازمان در مدار ترسیم شده خود حرکت نموده است. خطیبی شرکت نفت خزر را شرکتی کوچک اما با مسئولیتی ژرف و خطیر معرفی نمود.

دکتر محسن دلاویز مدیر عامل شرکت نفت خزر، موضوع تولید، کار و اشتغال را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در شرایط فعلی صنعت نفت نیازمند یک تصمیم گیری قوی و جدی است و برای تحقق رونق اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف نفت هستیم. وی ضمن تاکید بر اهمیت دریای خزر به عنوان منبع سرشار از پتانسیل های هیدروکربنی و نقش آن در فرایند تامین انرژی در آینده کشور اظهار داشت: زحمات زیادی طی این چند سال در شرکت نفت خزر کشیده شده تا پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در این منطقه بر افراشته گردد. مدیر عامل شرکت نفت خزر افزود: ضروری است با توجه به بسترهای ایجاد شده طی دو دهه گذشته در شرکت نفت خزر و همچنین تجربیات و دانش بدست آمده توسط متخصصان این شرکت در حوزه آبهای عمیق، فعالیت های اکتشافی تداوم یافته و با نگاهی جدید به موضوع توسعه و تولید در دریای خزر، راهکارهای اجرایی آن را از طریق فرصت های جذب سرمایه خارجی و بهره گیری از توان
شرکت های صاحب تکنولوژی در حوزه آبهای عمیق بررسی نمود.

دکتر دلاویز در پایان اظهار داشت: اگر دیروز از مدل بیع متقابل و امروز از مدل بیع متقابل تکامل یافته سخن می گوییم، شاید در خزر نیازمند قراردادهای مشارکت در تولید و امثالهم باشیم و بدین ترتیب اعتقاد دارم با توجه به شرایط امروز صنعت نفت جهان، توسعه خزر مدل خاص قراردادی خود را طلب می نماید .

 

۲۰ فروردین ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۰۶۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.