12
مدیرعامل شرکت نفت خزر:

مطالعات در بخش خزر جنوبی با همکاری شرکت‎های بین‎المللی روزآمد می‎شود

مطالعات در بخش خزر جنوبی با همکاری شرکت‎های بین‎المللی روزآمد می‎شود
مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: مطالعات گذشته که از احتمال وجود ذخایر غنی هیدروکربوری در جنوب دریای خزر حکایت داشته است، با کمک شرکت‎های خارجی به روز می‎شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: مطالعات گذشته که از احتمال وجود ذخایر غنی هیدروکربوری در جنوب دریای خزر حکایت داشته است، با کمک شرکتهای خارجی به روز میشود.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، محسن دلاویز به نشریه پلاتس گفت: فعالیت‌های توسعهای در مناطق شمال ایران به ویژه مناطق فراساحلی، با تأخیر و هزینه بیشتری نسبت به پروژه‌های جنوب کشور انجام می‌شود؛ اما با این حال در منطقه خزر موفقیت‌هایی به دست آمده و شرکت نفت خزر طی سالهای اخیر، موفق به کشف نفت در بلوک 6.2 خزر شده است.

وی به حفاری دو حلقه چاه در بخش ایرانی خزر طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون وجود حدود 2 میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا در این بخش اثبات شده است.

دلاویز با بیان اینکه در واکنش به افزایش تقاضای انرژی در شمال کشور و ملاحظات منافع ملی، طی ماههای اخیر کمیته سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایههای خارجی در پروژه‌های دریای خزر تشکیل شده است، ادامه داد: این کمیته مذاکرات خود را با شرکتهای خارجی دنبال میکند.

به گفته وی، پیشبینی میشود در آینده نزدیک، چند کنسرسیوم تمایل خود را برای همکاری در فعالیتهای توسعهای خزر اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، طی 2 ماه گذشته، شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامهای با هدف ارزیابی زمین‌شناختی در بخش خزر جنوبی با شرکت لوکاویل روسیه و تفاهمنامهای با هدف مطالعه میدان سردار جنگل و بلوک‌های اکتشافی ٢٤، ٢٦ و ٢٩ دریای خزر با شرکت ORG نروژ امضا کرده است که به گفته مدیرعامل شرکت نفت خزر، امضای این دست تفاهم‌نامه ها نشان دهنده تغییر فضای کاری در خزر و حمایت‌های وزیر نفت و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت از اکتشاف و توسعه در این منطقه است.

دلاویز معتقد است اگرچه توسعه در خزر، پیگیری‌ها و ریسک‌های خاص خود را دارد و سرمایه گذاران بدون شک با محافظه کاری هایی به این بخش می‌آیند، اما با درایت متولیان و پیشبرد مذاکرات و تفاهم‌نامه های اخیر، روزهای خوبی در انتظار خزر خواهد بود.

 

۱ آذر ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۶۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.