12

افزایش 45 درصدی استخراج نفت در میدان نفتی «تنگیز» قزاقستان

افزایش 45 درصدی استخراج نفت در میدان نفتی «تنگیز» قزاقستان
قزاقستان و آمریکا در نظر دارند استخراج نفت در میدان نفتی «تنگیز» این کشور را تا سال 2022 میلادی به میزان 45 درصد افزایش دهند.

قزاقستان و آمریکا در نظر دارند استخراج نفت در میدان نفتی «تنگیز» این کشور را تا سال 2022 میلادی به میزان 45 درصد افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان و آمریکا با ارائه طرح مشترکی تصمیم دارند استخراج نفت در میدان نفتی «تنگیز» این کشور را تا سال 2022 میلادی به میزان 45 درصد افزایش دهند.

حجم کلی پروژه مذکور بیش از 3 تریلیون تنگه برابر با بیش از 9 میلیارد دلار عنوان شده که با اجرای آن استخراج نفت در میدان نفتی تنگیز به میزان 12 میلیون تن در یک سال افزایش خواهد یافت.

«هیمیش پولس» معاون مدیر عامل شرکت نفتی «شیورون» در این زمینه گفت: بیش از 500 قرارداد با شرکت‌های قزاقی به امضا رسیده و در تولید ماژول‌ها و سایر تجهیزات هزار و 900 شرکت در شهرهای «آتیرائو»، «آکتائو»، «آلماتی» و «آکتوبه» فعالیت می‌کنند.

طی 25 سال فعالیت شرکت شیورون در قزاقستان استخراج نفت در تنگیز 27 میلیون تن افزایش یافته است.

علاوه بر این مسیرهای ترانزیتی صادرات نفت قزاقستان از میادین تنگیز و «کاشاگان» در حال حاضر آماده بهره‌برداری می‌باشند.

گسترش کنسرسیوم خط لوله خزر که میدان تنگیز را به بندر «ناواسیبیرسک» روسیه متصل می‌کند با جذب سرمایه‌های شرکت‌های آمریکایی تکمیل شده است.

طرح توسعه تنگیز در حالی صورت می‌گیرد که قزاقستان توافقاتی را با «اوپک» در زمینه محدودیت استخراج نفت به امضا رسانده است.

میدان تنگیز یکی از میدان‌های نفتی و گازی شمال غربی قزاقستان می‌باشد که در بخش شمال شرقی آب‌های دریای خزر، در فاصله 350 کیلومتری از شهر آتیرائو قرار دارد.

این میدان در سال 1989 کشف و در حال حاضر 50 درصد آن متعلق به شرکت شورون، 25 درصد «اکسان موبایل» و 25 درصد به «وکزمونای گس» می‌باشد.

 

۲۶ دی ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۹۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.