12
وزیر نفت در برنامه گفت و گوی ویژه خبری

با حضور سرمایه‌گذاران خارجی قفل توسعه خزر شکسته شد .

با حضور سرمایه‌گذاران خارجی قفل توسعه خزر شکسته شد .
بی‍ژن زنگنه،وزیر نفت مهمترین اقدامات و برنامه های صنعت نفت را پس از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت ایران تشریح کرد و گفت:امضاء سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان زمینه بهره برداری مشترک از ظرفیتهای خزر موجب شد قفل توسعه خزر شکسته شود .

  به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، بیژن زنگنه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به برگزاری مطلوب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی در خصوص اقدامات و برنامه های صنعت نفت در حوضه خزر افزود: آنچه برای ما مهم است حاکمیت ملی و سهم بلندمدت ایران در خزر می باشد. وی تصریح نمود، ما این فناوری را نداریم که در عمق ۷۰۰ تا ۸۰۰ متری چاه حفر و آن را تکمیل کنیم و نفت را انتقال دهیم، در واقع در این عمق همه کارها باید به‌وسیله ربات انجام شود.

زنگنه به امضای تفاهم نامه با آذربایجان برای توسعه ۲ بلوک خزر در اوایل امسال در آذربایجان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه یک توافق تاریخی برای شکستن قفل خزر محسوب می شود. بر اساس این قرارداد طرفین ۲ بلوک را بصورت مشترک توسعه می دهند و از حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیز بهره‌مند می‌شوند. بنا بر اظهارات مقام عالی وزارت نفت، امضای تفاهمنامه با دوستان آذربایجانی کار بسیار مهمی است و انشاالله برای دو کشور برکات زیادی داشته باشد.

وزیر نفت در پایان به میدان سردار جنگل هم اشاره کرد و با بیان این که هزینه تولید نفت از این میدان بسیار بالاست،‌ اظهار داشت، پیشنهادهایی برای توسعه این میدان دریافت کرده‌ایم.

شایان ذکر است، دکتر حسن روحانی در حاشیه بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در جمع نمایندگان شرکت‌های سازنده تجهیزات، شرکت‌های اکتشاف و تولید و دانشگاه‌های طرف قرارداد نفت و همچنین مدیران ارشد وزارت نفت به همکاری مشترک با آذربایجان در خزر اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار با یک کشور همسایه می‌خواهیم در یک مخزن دریایی کار مشترک انجام دهیم و سوا از موضوعات کاری و فنی لازم است چنین فعالیت هایی در جهت توسعه روابط با دیگر کشورهای همسایه تقویت گردد.

 

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۳۷۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.