12

جهان در دهه 2020 با کمبود نفت رو‌به‌رو می‌شود

جهان در دهه 2020 با کمبود نفت رو‌به‌رو می‌شود
یک مؤسسه مشاوره بین‌المللی هشدار داد که در دهه آینده میلادی جهان با کمبود نفت روبه‌رو خواهد شد، زیرا شمار کمی میدان‌ نفتی جدید به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش شبکه راشا تودی، مؤسسه وودمکنزی با اشاره به آغاز روند کمبود عرضه روزانه نفت از میانه دهه 2020 میلادی، در گزارش جدید خود هشدار داد: تا سال 2030 میلادی جهان با کمبود روزانه 3 میلیون بشکه نفت رو‌به‌رو خواهد بود و تا سال 2035 میلادی این کمبود به 7 میلیون بشکه در روز و تا سال 2040 میلادی این کمبود به 12 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

این مؤسسه اعلام کرد: صرف‌نظر از تحولات فناوری فراتر از چیزی که اکنون می‌توانیم فرض کنیم، ما به اکتشاف‌های جدید نفتی نیاز خواهیم داشت.

طبق اعلام این مؤسسه، بذر این چالش در دوران افت قیمت نفت در سال 2014 میلادی کاشته شد، بهگونه‌ای که سرمایه‌گذاری در اکتشاف نفت از حدود 60 میلیارد دلار در سال 2014 میلادی به حدود 25 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی سقوط کرد.

کاهش سرمایه‌گذاری موجب افت شدید اکتشاف میدان‌های جدید نفتی شده است.

وودمکنزی با تأکید بر این که اکنون سطح فعالیت در صنعت نفت برای جلوگیری از کمبود عرضه کافی نیست، اعلام کرد: اگر می‌خواهیم دوران افت عرضه به تأخیر افتد، لازم است اکتشاف‌گران بیشتری فعال شوند.

۱۱ مهر ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۲۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.