12
با رویکرد همکاری با شرکت های دانش بنیان

اولین جلسه کارگروه ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش بنیان در شرکت نفت خزر برگزار شد

Transformation Headquarters Working Group
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر با هدف افزایش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان بر اساس منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1401 با عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اولین جلسه «کارگروه ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش بنیان» با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت نفت خزر برگزار شد.
بر اساس این گزارش به گفته مهندس کمالی مدیرعامل شرکت نفت خزر در راستای شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری باید با همکاری تمامی مدیریت ها و بخش ها، موارد همکاری را شناسایی و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بیش از پیش استفاده شود. 

 

مدیرعامل نفت خزر گفت در راستای تقویت همکاری با شرکت های دانش بنیان با توجه به اینکه شرکت نفت خزر بعنوان تنها شرکت در کشور و منطقه خاورمیانه می باشد که در حوزه آبهای عمیق فعالیت می کند که این حوزه نیز سراسر نیازمند دانش و فناوری های پیشرفته می باشد، ارتباط با دانشگاه ها علی الخصوص دانشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه نفت، پارک علم و فناوری صنعت نفت و مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران بسیار مهم است.

 

کمالی اظهار داشت شرکت نفت خزر می تواند در حوزه های متعدد اعم از ژئوفیزیک، زمین شناسی، اکتشاف و حفاری در بخش های تکمیل مطالعات ساختارهای شناسایی شده و همچنین شناسایی مخازن هیدروکربوری جدید در استان های شمالی و دریای خزر با شرکت های دانش بنیان همکاری موثر داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت بعد از احصاء موضوعات می توانیم در بخش های تعمیرات و نوسازی سکوی امیرکبیر، شناورهای کاسپین و فناوری های عملیات حفاری در آبهای عمیق همکاری های بسیار خوبی با شرکت های دانش بنیان داشته باشیم و ضمن بومی سازی فناوری های ارزشمند در تقویت و شکوفایی شرکت های دانش بنیان نقش موثری داشته و باعث شویم این شرکت ها بتوانند در آینده بعنوان شرکت های معتبر در سطح جهان صادرات فناورانه محور داشته باشند. 

 

کمالی تاکید کرد نفت خزر به عنوان تنها شرکت بالادستی آب عمیق است که عمده فعالیت های آن می تواند همسو با فعالیت های شرکت های دانش بنیان تبلور یابد و ضمن پرهیز از موازی کاری باید با تعامل و هماهنگی با دیگر شرکت های صنعت نفت جلسات ستاد تحول فناوری بصورت هر دو هفته با محوریت واحد پژوهش و با حضور مدیریت های اکتشاف، مهندسی و ساختمان، کالا، امور مالی، امور حقوقی و روابط عمومی برگزار شود.
 
۲۹ فروردین ۱۴۰۱
کد خبر : ۱,۸۲۲

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.