12

نشست صمیمانه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مدیران این شرکت در نشستی صمیمانه با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران دیدار نمودند .

نشست صمیمانه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مدیران این شرکت در نشستی صمیمانه با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران دیدار نمودند .

بر اساس این گزارش، دکتر اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر در ابتدا ضمن تشکر از حضور خبرگان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این نشست صمیمی ، گزارشی از روند فعالیت های این شرکت را در آبهای عمیق دریای خزر ، استانهای ساحلی و همچنین طرح های توسعه ای عملیات اکتشافی ارائه نمودند . 

مدیر عامل شرکت نفت خزر در ادامه افزود: همکاران ما در مدیریت اکتشاف شرکت تمامی تلاش فنی، علمی و دانش خود را با عزمی راسخ و بدون هیچ گونه کم و کاستی به دور از تبلیغات پر هیاهو انجام دادند که نهایتا" این همت ملی منتج به کشف نفت در آبهای عمیق دریای خزر گردید .

وی تصریح نمود: تداوم در برگزاری این جلسات با اهداف آموزشی و تبادل دانش ، با توجه به تجربیات گرانقدر کسب شده در حوز اکتشاف ، برای صنعت نفت کشور مفید و حیاتی خواهد بود چرا که زنجیره ارزش تولید منابع هیدروکربنی بدون عملیات اکتشاف ، ناقص و غیر ممکن بوده و از این روی تبادل اطلاعات و دانش با مدیرت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بعنوان یک مرجع ، پشتوانه ای برای توسعه عملیات اکتشافی ما خواهد بود .

دکتر اصولی در پایان با اشاره به بازدید اخیر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر و اظهار رضایت از سوی ایشان با توجه به روند انجام کار و دستاوردهای به دست آمده اظهار امیدواری نمود در سایه همکاری دو مجموعه در زمینه توسعه فعالیت های اکتشافی و عملیاتی در دریای خزر شاهد تحولات خوبی باشیم.

بنابر این گزارش، پس از پخش مستند عملیات حفاری در آبهای عمیق دریای خزر و به تصویر کشیده شدن تکنولوژی به کار گرفته شده در حفاری آبهای عمیق و شرایط سخت کار در جمع حضار ، دکتر قلاوند مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: فعالیت های شرکت نفت خزر در منطقه ای با حداقل اطلاعات و زمین شناسی پیچیده و ناشناخته ستودنی است و باید 

چالش ها و مشکلات حفاری در آبهای عمیق دریای خزر به مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منتقل گردد تا درجرایان سختی و صعوبت کار قرا گیرند .

وی تصریح نمود: هزینه های فعالیت در آبهای عمیق بسیار متفاوت از حفاری در آب های خلیج فارس بوده و باید به کمک هم به سمت بهینه کردن هزینه های حفاری در آبهای عمیق برویم. 
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به کشف نفت در دریای خزر اظهار داشتند: یک افتخار بزرگ برای این مرز و بوم و ملت عزیز ایران اسلامی است که سربازان و بزرگوارانی که در شرکت نفت خزر فعالیت دارند توانستند با وجود موانع و تمامی تحریم ها و سختی کار در شرایط آبهای عمیق به منابع هیدروکربنی دست یابند.

وی افزود: مدیریت اکتشاف به عنوان هسته علمی در امر اکتشاف ، تعامل و همکاری با سازمانهای مجرب از جمله نفت خزر را در چارچوب منافع ملی می بیند و از طرح ها و پروژه های تعریف شده در زمینه اکتشاف استقبال می نماید.

شایان ذکر است، در این نشست مهندس اعتمادی مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر ضمن تشریح تفاوت های کار در آبهای عمیق و سکوی نیمه شناور با فعالیت در آبهای کم عمق و خشکی ، عملیات آبهای عمیق را به لحاظ نوع تجهیزات ، منابع انسانی مورد نیاز و لجستیک دریایی بسیار سخت و متمایز دانستند . سپس روسا و کارشناسان بخش های زمین شناسی ، ژئوفیزیک ، حفاری و مهندسی نفت به ترتیب گزارشی از روند فعالیت ها و چالش های واحد خود را حین عملیات به طور اجمالی ارائه نمودند که به لحاظ علمی ، عملیاتی و تکنولوژیکی مورد توجه حضار قرار گرفت .

در پایان مقرر گردید به منظور آشنایی هر چه بیشتر از نحوه عملیات در آب های عمیق و با هدف تبادل دانش و اطلاعات ، جلسات مشترک و بازدیدهای دو طرفه بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت و شرکت نفت خزر تداوم یابد .
۱۰ آذر ۱۳۹۲
کد خبر : ۸۰۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.