12

مطالعات جامع اکتشافی در بخش جنوبی دریای خزر انجام می شود

به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت خزر، در راستای تکمیل اطلاعات زمین‌شناسی در بخش جنوبی دریای خزر مطالعات جامع زمین‌شناسی در این بخش از حوضه انجام می‌شود

 
مطالعات جامع اکتشافی در بخش جنوبی دریای خزر انجام می شود


به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت خزر، در راستای تکمیل اطلاعات زمین‌شناسی در بخش جنوبی دریای خزر مطالعات جامع زمین‌شناسی در این بخش از حوضه انجام می‌شود.

سید رمضان بحرینی، رئیس زمین شناسی شرکت نفت خزر در این رابطه اظهار داشت: مطالعات فسیل‌شناسی چاه سردار جنگل- 1 که از نیمه بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود، خرداد ماه سال جاری نهائی می‌شود.

براساس این گزارش ، بحرینی با اشاره به اجراء پروژه میکروپالئونتولوژی و بایوستراتیگرافی (فسیل‌شناسی) به منظور تعیین سن لایه‌های زمین‌شناسی افزود: با‌‌توجه به اینکه حوضه خزر به لحاظ میکروفسیل ها از جمله (فرآمینفر) غنی نمی‌باشد، میکروفسیل خاصی به نام «استراکودا» که قبلاً در سال 1389 به عنوان فسیل شاخص (Index fossil) در یکی از میادین مورد تطابق (Corrolation) حوضه خزر، که نمونه‌های زمین‌شناسی آن در اختیار است، مورد مطالعه کامل قرار گرفت. در حال حاضر نیز پروژه مطالعه فسیل‌شناسی چاه شماره یک میدان سردار جنگل به شکل جامع‌تر در حال انجام است که بزودی به اتمام رسیده و نتایج حاصل از آن در اواخر خرداد ماه امسال مشخص می‌گردد.

به گفته مسئول اداره زمین‌شناسی، انجام این مطالعات فسیل‌شناسی در جهت شناخت لایه‌ها و تعیین سن سازندها و تکمیل مطالعات زمین‌شناسی کمک شایانی می‌نماید.
وی خاطر نشان کرد : یکی از اهداف مهم اجرای پروژه فسیل شناسی ، انتقال دانش و تجربه از محدود نیروهای متخصص در ارتباط با فسیل شناسی حوزه خزر به کارشناسان جوان است تا در آینده ای نزدیک تعداد قابل توجهی متخصص در این رشته پرورش یابند .

لازم به ذکر اینکه، برخی از گونه‌های میکروفسیل استراکودا که عمدتا" در سازند آقچاگیل (پوش‌سنگ) یافت می‌شوند، می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک شدن به مخزن هیدروکربوری باشد.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
کد خبر : ۸۴۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.