12
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در بازدید از سکوی نیمه شناور امیرکبیر و منطقه عملیاتی خزر :

موفقیت های کسب شده در دریای خزر ستودنی است.

موفقیت های کسب شده در دریای خزر ستودنی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و عضو هیات مدیره این شرکت به همراه تعدادی از معاونین و روسای بخش های فنی خود از سکوی ایران امیرکبیر و بخش های مختلف منطقه عملیاتی خزر بازدید نمود .

 

دکتر قلاوند پس از بازدید از بخش های مختلف سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و تشریح عملیات حفاری توسط رئیس اداره حفاری شرکت نفت خزر اظهار داشت: دستاوردها و موفقیت های کسب شده برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران در منطقه ای بکر و با زمین شناسی پیچیده، ناشناخته و کمبود اطلاعات مورد نیاز ستودنی است. وی با اشاره به وجود پتانسیل های هیدروکربنی مناسب در حوضه خزر، کشف نفت در آب های عمیق دریای خزر را مرهون تلاش چندین ساله همکاران خدوم شرکت نفت خزر دانست و افزود: با وجود موانع، مشکلات تحریم و سختی کار در آبهای عمیق، به همت متخصصان داخلی، دانش کار در آب های عمیق دریای خزر کسب گردید .

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت موضوع حفاری در آبهای عمیق لزوم مستندسازی، انتقال دانش و تجربیات کسب شده به لحاظ نوپا بودن فعالیت های صنعت نفت در این عرضه را بسیار ضروری دانست. وی با تاکید بر ویژگی های خاص و منحصر به فرد حوضه خزر افزود: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آماده هرگونه همکاری گروهی و تعامل علمی بیشتر در اجرای این پروژه ملی با شرکت نفت خزر می باشد.

علی اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر در نشستی که به همین منظور در منطقه عملیاتی خزر برگزار شد ضمن تشریح تاریخچه عملیاتی و روند فعالیت های انجام شده در دریای خزر و استان های شمالی، ایجاد بستر مناسب و زیر ساخت های لازم به منظور جذب سرمایه گذاران صاحب نام در حوزه آبهای عمیق را برای گسترش فعالیت های اکتشافی، توسعه ای و تولیدی در خزر امری ضروری دانست .

اصولی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان های شمالی کشور تصریح نمود: زمینه توسعه صنعتی و رونق اقتصادی استان های شمالی با ایجاد بسترهای مورد نیاز و همکاری و تعامل همه ارگان های ذیربط شتاب بیشتری خواهد گرفت.    

شایان ذکر است بازدید کنندگان از آزمایشگاه زمین شناسی، دفتر ژئوفیزیک، حفاری و اتاق مدیریت بحران منطقه عملیاتی بازدید نمودند و توضیحات لازم در هر بخش توسط کارشناسان مربوط ارائه گردید .

 

۳ شهریور ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۸۲

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.